Ще остане ли София без нощен градски транспорт?
Камъкът на раздора е доклад на Ваня Григорова и Карлос Контрера, които предлагат две от линиите да бъдат спрени
Нощният градски транспорт в столицата е изправен пред сериозно орязване. Ваня Григорова от „БСП за България“ и Карлос Контрера от ВМРО предлагат две от нощните линии да бъдат напълно спрени, а другите две – да се движат само петък и събота. Предложението им породи напрежение в Столичния общински съвет, а управляващите в лицето на ПП-ДБ-СС видяха в него лобистки интереси в полза на таксиметровия бранш.
Аргументите за орязването на линиите
Григорова и Контрера предлагат линия 1 (Люлин – Младост) и линия 2 (Студентски град – Обеля) да обслужват пътници само в петък и събота. Другите две линии – номер 3 (Овча купел – Левски Г) и номер 4 (Гоце Делчев – Дружба) да бъдат напълно закрити, гласи предложението.
Според двамата общински съветници това е нужно, тъй като градският транспорт на града страда от липса на водачи, а освен това нощните линии са неефективни.
Аргументите против това предложение
В сряда на специален брифинг Борис Бонев („Спаси София“), заедно с зам-кметът по транспорт и други съветници от ПП-ДБ-СС изказаха контрааргументи. Според тях годишните разходи за обслужване на нощните линии са в порядъка на 1 млн. лв., а директни печалби от подобни инвестиции не могат да бъдат търсени, тъй като ползите са непреки.
Бонев коментира, че първата нощна линия в 12-тата най-ефективна линия по отношение на брой превозени пътници. За първите 6 месеца на 2024 г. пътниците са се увеличили 3 пъти и достигат до 8500 човека за всички 4 линии. По думите на Бонев тази тенденция продължава и през втората половина на годината.
По отношение на недостига на шофьори, Бонев коментира, че едва ли 8-те водачи, които обслужват нощните линии могат да решат този проблем. Според него има няколко възможни причини за входирания доклад от страна на Григорова и Контрера.
Първата е, че представителите, които искат спирането на нощните линии, са обикновени лобисти на таксиметровия бранш“, коментира Бонев.
Втората пък била свързана с желанието на опозицията да саботира всяко добро решение за града, „защото не управляват те“.