Ще развиваме културния и историческия туризъм
България има много качества като туристическа дестинация, нужно е да ги предлагаме подобаващо, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова
За да бъде България една привлекателна дестинация, е нужно туризмът да обедини сили и да работи съвместно с общините. Това обяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на конференцията „Българските общини 2020”, организирана от „Бранд Медия България” чрез Портала на българските общини – kmeta.bg и в партньорство с Информационна агенция „Фокус”.
В изказването си тя допълни, че през 2016 г. Министерството ще се фокусира върху развитието на културния и историческия туризъм, както и усиленото развитие на рекламирането ни като туристическа дестинация в чужбина.
Ангелкова напомни, че преди броени дни Министерството на туризма представи дългоочаквания регистър на туристическите атракции, който има за цел да предостави подробна информация за туристическите дестинации у нас. В него са включени 3300 туристически атракции от цялата страна. „Само няколко дни след старта на системата, тя се радва на над 1000 посещения на час”, заяви тя.
„Повече от 1 млрд. евро са предвидени за сектор туризъм по различните европейски програми, като Министерството на туризма е партньор по тези програми. Целта е максимално развитие и рекламиране на туризма у нас” допълни министърът, като припомни, че наскоро беше приета и концепция за туристическото райониране, с цел развитие на регионалния маркетинг.
„България има много качества като туристическа дестинация и е нужно да ги предлагаме подобаващо на чужденците” заяви пред Ангелкова пред представителите на местната власт.
Министърът на туризма допълни, че таксата за участие във всички изложения и експота е намалена с 50%, за да могат всички общини да се възползват от подобни инициативи.