Facebook отложи пускането на нови продукти заради скандала с лични данни
Компанията отлага дебюта на \"умните\" си високоговорители
~ 1 мин.
Надпреварата в областта на „умните“ високоговорители напоследък започна да става все по-конкурентна и апетитна за технологичните играчи. Неотдавна Facebook обяви, че също планира да влезе на пазара, където лидер е Amazon, a другите гиганти като Google, Microsoft и Apple се опитват да догонят. Сега обаче социалната мрежа се отвърна от заявката да представи своите хардуерни разработки още през тази година, пише Engadget.
Причината вероятно се корени в опасенията на компанията около защитата на лични данни. През март Facebook бе намесена в скандала с неправомерното използване на информация за 50 млн. потребители от Cambridge Analytica. Именно заради негативните реакции по нейн адрес, социалната мрежа вероятно е взела и решението да забави дебюта на своите високоговорители.
Трябва да се отбележи, че именно неприкосновеността на личния живот е и един от основните проблеми, с които се сблъскват създателите на високоговорители. Част от опасенията на потребителите са, че тези устройства може да ги наблюдават или подслушват.
Първоначално се очакваше Facebook да представи две такива „умни“ устройства на конференцията на разработчиците F8 през май. След това Fiona и Aloha, както бяха наречени високоговорителите неофициално, щяха да влязат в продажба още през лятото на 2018 г. Сега стъпването им на пазара се отлага за неопределено време.
Когато и да се появят, те ще бъдат посрещнати от аналогичните продукти на конкуренцията като Echo (на Amazon), Home (на Google) и HomePod (на Apple). Дори само тази бариера кара някои анализатори да подлагат под съмнение способността на Facebook да пожъне успех на това поле.