Sony с първо 5G „оръжие“, но все още с крачка назад в смартфон битката
Японският гигант представи своя флагман Xperia 1 II
~ 2 мин.
Sony представи първия си 5G смартфон в опит да подкрепи страдащия си мобилен бизнес, пише CNBC. Впечатлените прави, че в разработването на своя флагман Xperia 1 II компанията е стъпила на традициите си при камерите и дисплеите.
Устройството има тройна камера с възможност за потребителите да регулират настройките до професионални. Телефонът разполага и с 6.5-инчов 4К диплей с висок динамичен диапазон (HDR). 4K се отнася до разделителната способност, докато HDR технологията помага за постигането на по-отчетлив контраст между черно и бяло, за да изглежда изображението на екрана по-реалистично.
Тези функции произтичат от експертния опит на Sony в сензорите за камери, които компанията продава и на други производители на смартфони. Apple например е един от клиентите на тези продукти на японския гигант. Именно фокусът на бранша върху фотографските възможности на телефоните стимулира и бизнеса на Sony. Продажбите на сензорни изображения на компанията са се повишили с 29% през последното тримесечие на 2019 г. спрямо същия период на предходната година.
Сега японският гигант се надява най-новото му устройство да помогне и за ръст на мобилното му звено, особено на фона на постепенното разгръщане на мрежите от новото пето (5G) поколение.
15% от глобалните мобилни връзки до 2025 г. се очаква да са през супербързите 5G мрежи, според GSMA. Междувременно анализ на McKinsey прогнозира, че достъп до истински 5G връзки ще имат малко хора през идните десет години, като този тип свързаност ще е по-скоро привилегия за богатите и по-добре развити региони на света.
Опити да се намеси в надпреварата на смартфон арената прави и друг изтласкан в периферията играч – HTC. Компанията обяви, че също планира да пусне 5G телефон през 2020 г.
Битката на Sony
16% е спадът в продажбите на мобилните телефони Sony през четвъртото тримесечие на 2019 г. спрямо същия период на предходната година. Звеното на компанията обаче успя да излезе на печалба в този период за разлика от същия на 2018 г.
През миналата година Sony притежава едва 0.3% от пазара на смартфони, според Counterpoint Research, докато на него доминират Samsung, Huawei, Apple и все по-популярните китайски марки.
„Sony отпадна в надпреварата по продажбите на смартфони в сравнение с азиатските си колеги. Sony продължава да се сблъсква с монументални предизвикателства в конкуренцията със съперници, които пускат нови устройства с богати функции на изгодни цени“, коментира анализаторът по технологии, медии и телекомуникации Паоло Пескаторе.
„Дори и с най-новото си първокласно устройство, изглежда, че Sony е с една крачка назад“, смята той. И обръща внимание на липсата на 8K заснемане и видео запис, което според него би било в унисон с традициите на Sony в създаването на съдържание. „Въпреки че компанията има всички парчета, тя губи място във всички области на пейзажа на потребителската електроника“, смята още той.