Социалната отговорност е етичен PR за бизнеса
В последните години фирмите са по-ангажирани от средата около себе си
Социалната отговорност е етичен
PR за бизнеса, защото е свидетелство, че компанията мисли рационално и
дългосрочно. Това е гаранция, че тя е решила да остане на въпросния пазар и да
инвестира на него. В последните години бизнесът е все по-ангажиран и мисли за
средата около себе си. Това заявиха Ираван Хира и Георги Руйчев от Български
форум на бизнес лидерите в ефира на "Бизнес старт" по Bloomberg TV
Bulgaria.
Руйчев припомни, че конкурса за корпоративна социална отговорност ще се проведе за 13-та поредна година. Той коментира, че в началото участие в него са взели едва 20 фирми, докато тази година броят им е 100. Според него това е свидетелство за устойчив бизнес.
"В последните години социалното предприемачество бележи ръст от 10-15% на година, а в бъдеще се очаква той да се ускори", каза още Георги Руйчев.
Ираван Хира уточни, че според данни от изследвания, производителността на труда расте с между 2 и 8%, ако служителите са по-ангажирани към своята работа. „Корпоративната социална отговорност е най-лесният и възприемчив модел за повишаване на ангажираността и удовлетвореността на служителите", каза той.
Според Хира има добър диалог между правителството и бизнеса, а следващата стъпка е да се влезе в конкретни инициативи.