Суперприложение за бизнеса: Rakuten Viber пуска нови функции в България
Компанията верифицира всеки бизнес профил ръчно, за да гарантира сигурността
Чат приложенията отдавна не са това, което бяха в зората си. Конкуренцията за вниманието на потребителите е по-ожесточена от всякога и апликации, изгрели някога като платформи за комуникация, днес вече предоставят широк набор от разнообразни функции. Целта им е да задържат ползвателите си вътре и малко по малко да се превърнат в суперприложения, в които човек да може да се забавлява, но и да отмята различни ежедневни задължения – като плащания, пазаруване, връзка с институции и бизнес.
В тази посока отдавна се движи и популярният в България Viber. У нас мобилното приложение може да се похвали с 94% проникване сред притежателите на смартфони. Именно масовото използване на чат приложенията ги превърна в атрактивен инструмент за останалата част от бизнеса. Днес Viber свързва стотици милиони потребители с хиляди брандове по света – в световен мащаб компаниите b2b решенията в платформата надхвърлят 20 000, а в България са над 300.
Бизнес инструментите, които предлагаме, помагат на компании да достигнат до нови потребители и да конвертират тези потребители в клиенти“, коментира Константин Костадинов, директор „Глобални стратегически партньорства“, по време на събитие за журналисти.
Тенденцията в цял свят е една: потребителите разчитат на все по-малко мобилни приложения, а в същото време очакват задълбочаване на персонализираните функции и защита на личните им данни растат.
Пейзажът в България
38% от предприятията в България използват приложения за съобщения или социални медии, показва статистика, цитирана от Viber.
През последната година средните месечни импресии за Viber Ads в България са нараснали с 23%. В същото време броят на бизнес съобщенията, използвани за директна, индивидуална комуникация с клиенти, се е увеличил с 27%. Сред тях промоционалните известия, като специални оферти, са нараснали с 11%, разговорите за поддръжка около продажбите – с 80%, а транзакционните съобщения, като потвърждения на поръчки и чувствителна информация, като салда по сметки – с 37%.
Позитивните тенденции логично водят до разширяване на набора от функции за бизнеса. Сред актуализациите са брандираните „Viber Gems“ – анимации, които се появяват в отговор на ключови думи в чата, както при изписването на „честит рожден ден“ на екрана изскачат конфети и балони. На същия принцип сега компаниите в България ще могат да брандират подобни анимации за специални поводи.
Rakuten Viber въвежда и решения за сигурни бизнес съобщения (Secure Rich Business Messaging), предназначени за индивидуална комуникация с клиенти. Те осигуряват високо ниво на сигурност за проверка на достоверността на потребителите и транзакциите. В допълнение, Viber вече предлага Бизнес обаждания в България, които служат като „бизнес кол център в приложението“, с който клиентите могат да се свържат безплатно от всяка точка на света.
„България е един от ключовите ни пазари от много години“, напомни Кристина Констандаче, главен директор по приходите в Rakuten Viber, която акцентира върху значението защитата от измамни и кибератаки. Подценяването им, посочи тя, може да коства реномето на бизнеса и да срине доверието в него.
Един пробив в комуникацията на фирмата може да повлияе негативно на имиджа на компанията.“
Статистиката е красноречива – 57% от бизнесите в България са били обект на кибератака през последния месец, а загубите се оценяват на 11 млн. долара. Затова и един от основните фокуси на Viber е в посока сигурност. Кристина Констаданче обясни, че всяка компания с профил в приложението се проверява ръчно от служителите, за да се гарантира, че потребителите комуникират с автентичен профил.