Втори COVID сезон: Модните столици ще загубят над $600 млн.
Повечето от събитията в седмицата на модата през пролетта ще бъдат виртуални
През всяка една от четирите седмици на февруари и март хиляди ръководители от бранша, знаменитости и модели по традиция обикалят световните столици на модата, за да присъстват на най-горещите събития в сферата. С тези форуми е свързана икономика за милиони долари, която насочва инвестиции и туристически приходи към Ню Йорк, Лондон, Париж и Милано, пише Bloomberg.
За втори пореден сезон обаче всички тези събития ще имат нетрадиционен облик, нарисуван от пандемията от COVID-19. Тази година почти всички шоута ще бъдат виртуални, както бяха модните дефилета през септември. Обичайните тълпи от гости и туристи, които пристигат в четирите града и отсядат в скъпи хотели, посещават лъскави барове и пазаруват от най-добрите световни бутици, тази година няма да ги има. Това неимоверно са големи загуби за модните столици – ако трябва да бъдем точни, в размер на около 600 милиона долара, сочат данните на Bloomberg.
Ето и как се подготвят четирите центъра за втория си COVID сезон:
Ню Йорк
Модната седмица в Ню Йорк обикновено генерира годишни приходи за стотици милиони долари, надминавайки дори тези от тенис турнира U.S. Open, на който градът е домакин, изчисляват от Съвместния икономически комитет на законодателния орган на щата. В обичайни времена форумът привлича над 150 хиляди посетители, които пълнят хотелите на Манхатън, радват се на нощния живот и харчат много, много пари.
Тази година обаче събитията стартираха виртуално и както се очертава, така и ще завършат. Към момента дефилетата могат да бъдат проследени през каналите на модните къщи, както и в специална стрийминг платформа, за която обаче се изисква покана.
Съветът на модните дизайнери на Америка (The Council of Fashion Designers of America) заяви, че трудностите в бранша не са никак малко, а бизнесът тепърва ще усети последствията от кризата.
Лондон
Седмицата на модата в Лондон обикновено генерира приходи в размер на над 374 млн. долара за града, по данни на FashionUnited’s Business Intelligence Oxford Economics. Анализите показват още, че 240 хил. души в сферата са загубили работата си вследствие на пандемията. А включвайки служителите, които са в периферията на индустрията, числото достига 350 хиляди.
Модната седмица в Лондон започва на 19 февруари и ще бъде изцяло онлайн, а участие ще вземат 95 дизайнери.
Милано
Модната седмица в Милано ще стартира на 23 февруари. Събитията ще са изцяло онлайн, като само участващите в тях и ограничен брой купувачи и представители на медиите са поканени да присъстват на живо, спазвайки правилата за социална дистанция.
В опит все пак да позволи на желаещите да наблюдават модните ревюта на икони като Armani, Prada, Fendi и Dolce & Gabbana, Италианската модна камара ще постави големи екрани на стратегически места в центъра на Милано.
През последните години всяка от модните седмици в Милано е генерирала приходи в размер на около 30 милиона евро. Очаква се тази година сумата да се свие с поне 80%.
Париж
Преди година Никола Гескиер, творчески директор на Louis Vuitton, постави моден подиум в Лувъра. С идването на COVID-19 обаче отминаха времената, когато знаменитостите можеха да наблюдават изящните модели в най-посещавания музей в света. Този път седмицата на модата в Париж ще се проведе онлайн и започва на 1 март.
Институтът Francais de La Mode изчислява, че форумът е генерирала годишни приходи в размер на 450 милиона евро преди пандемията.