tbi bank помaгa на онлайн търговците да продават с до 20% повече
Банката разработва специална шопинг секция в мобилното приложение
Христо Колев, ръководител „Е-търговия“ в tbi bank за България:
Христо Колев е ръководител на отдел „Е-търговия“ в tbi bank за България. Той е част от екипа на банката от над 10 години, през които е заемал позициите на „Бизнес организатор“ за Бургас и ръководител на регион Югоизточна България. Той има ключова роля в процеса по дигитализация на партньорската мрежа на tbi bank.
Преди това Колев е придобил опит като част от бившата Райфайзенбанк България. Той притежава магистърска степен от бургаския университет „Проф. д-р Асен Златаров".
Г-н Колев, пазаруването онлайн на вноски става все по-популярно благодарение на tbi bank. Според Вас кой ще бъде двигателят през 2024 г. на електронната търговия като сектор, а и за Вас като банка, която подкрепя този бизнес?
Иновациите. Нека не ви звучи клиширано, но ние отдавна сме осъзнали, че постоянното учене, развитие и подобрение са ключът към лидерската позиция. Това е и съветът ми към хората, които развиват електронна търговия – да не спират да учат, да се интересуват как могат да стават още по-добри и да опитват. Като техен партньор ние ще им предоставим още много нови функционалности през тази година, с които ще могат да продават повече и да подобрят клиентската пътека.
Какви са новостите, които партньорите на tbi bank могат да очакват?
Едно от най-интересните подобрения, които планираме, е внедряването на процес по самообслужване. При него клиентите ще имат възможност сами да завършат заявката си за разплащателен план, както и да получат становище в рамките на няколко минути, независимо по кое време на денонощието. Тази функционалност е разработена предимно за онлайн магазините, с които си партнираме, но ще може да бъде използвана и във физически обекти. С този процес оптимизираме още повече времето на клиентите, чиито дигитални умения чувствително се повишиха през последните години. Вярваме, че с тази иновация ще можем да помогнем на партньорските онлайн магазини да увеличат продажбите си на изплащане с до 20%.
Все повече клиенти управляват финансите си през мобилното приложение на банката. С какви функционалности ще помогнете на партньорите си да продават повече там?
Разработваме специална шопинг секция в мобилното приложение, с която ще насочваме клиентите ни към наши партньори. Накратко, създаваме лоялна програма, където ще срещаме нашите партньори и клиентите, които ще могат да се възползват от специални оферти. Очакваме този тип пазаруване да окаже голямо влияние върху оборотите на партньорите ни, защото клиентите, до които ще достигат предложенията им, вече са оставали доволни от услугите на tbi и с удоволствие биха пазарували отново с наша подкрепа.
Защо в България на изплащане се купуват предимно електроуреди и мебели, а в Западна Европа – дрехи?
Когато пазаруването на изплащане се появи в България преди повече от 20 години, то бе наложено от веригите за техника и мебели. Затова и най-често клиентите се сещат за тях, когато стане въпрос за стоки на изплащане. Но ние виждаме огромен потенциал в модната индустрия, както и в процедурите за красота. Все повече са партньорите ни, които продават дрехи или продукти и услуги за подобряване на външния вид. Дори в момента сме в преговори с едни от най-големите търговци на модни артикули в региона и очакваме скоро да можем да се похвалим с увеличени продажби именно в тези сегменти. Вярвам, че tbi bank може да помогне на лидерите в тези индустрии да повишат значително продажбите си.
Какви са предизвикателствата пред онлайн бизнеса, партньор на банката, в светлината на предстоящото приемане на еврото в България?
Както знаете, планът е от началото на юли тази година всички цени на продукти и услуги да бъдат изписвани първо в лева, а след това и в евро. Ние ще обновим модулите, които предоставяме на партньорите ни – така те ще могат без проблем да посрещнат както настоящите, така и последващите регулаторни изисквания, като поставят цените в двете валути, разменят местата им и накрая оставят само евровата стойност. Партньорите ни могат да разчитат на подкрепа от наша страна във всяко едно отношение за развитие на бизнеса си.