Транспортният министър спира концесията на Летище Пловдив
Процедурата трябва да бъде съобразена с новия Закон за концесиите
Министърът на транспорта Росен Желязков ще предложи на Министерски съвет да прекрати процедурата за концесия на Летище Пловдив. Причината е, че процедурата трябва да бъде съобразена с новия Закон за концесиите, приет днес от парламента.
Настоящата процедура за възлагане на концесия на Летище Пловдив е открита и проведена по правилата на отменения Закон за концесиите, пише в съобщението на ведомството.
От министерството посочват, че сключването на концесионен договор за срок от 35 години, спрямо който ще се прилагат правилата на отменен закон, а не новите правила на Европейския съюз в областта на концесиите, не гарантира устойчивост и трайност на концесията.
Участникът, класиран на първо място - Обединение (Консорциум) между "Хайнан" и "Пловдив Еърпорт Инвест", официално е уведомил министерството, че отказва да сключи концесионен договор.
За възлагането на нова концесия ще бъдат изготвени нови концесионни анализи, като документацията за концесията ще бъде съобразена с новия Закон за концесиите и актовете по негово прилагане.
От ресорното ведомство представят и двете оферти на участниците, класирани на първо и второ място.
1.1. класиран на първо място участник – Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест, за срока на концесията – инвестиции в размер на 79 083 000 евро без ДДС.
1.2. класиран на второ място участник – Консорциум Летище Пловдив, за срока на концесията – инвестиции в размер 65 513 475 евро без ДДС.
2. Размер на концесионното плащане:
2.1. Класиран на първо място участник – Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест:
2.1.1. фиксирана част на годишните концесионни плащания в размер на 600 000 лева, без ДДС, коригирана с приложимия за съответния период инфлационен индекс, съгласно концесионния договор;
2.1.2. променлива част в размер на 6 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обекта на концесията и дължимия ДДС върху сумата.
2.2. Класиран на второ място участник – Консорциум Летище Пловдив:
2.2.1. фиксирана част на годишните концесионни плащания в размер на 120 000 лева, без ДДС, коригирана с приложимия за съответния период инфлационен индекс, съгласно концесионния договор;
2.2.2. променлива част в размер на 6 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обекта на концесията и дължимия ДДС върху сумата.