Трети пореден месец на спад в продажбите на автомобили в ЕС
Най-голям спад бележи Volkswagen
~ 1 мин.
Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз падат и през ноември, отбелязвайки понижение за трети пореден месец, пише MarketWatch. Изданието отбелязва, че търсенето продължава да се свива на повечето пазари на Стария континент.
Новите регистрации на автомобили, отражение на продажбите, са спаднали с 8% в ЕС в сравнение със същия период миналата година. Сега на пазара са се котирали 1.12 млн. нови автомобила, сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители.
Продажбите на автомобили скочиха по-рано през август, преди очакваното въвеждане на нови правила за емисиите през септември. Това обаче доведе до спад в търсенето след това. През лятото европейските производители на автомобили предложиха големи отстъпки в опит да пласират превозните средства, неотговарящи на новите правила за емисиите, което повиши конкуренцията и повлия на цените.
Най-голям спад през ноември бележи германският производител Volkswagen, чийто продажби са се свили с 11%. За сравнение търсенето на марката BMW се е понижило с 2.8%, докато Daimler пък отчита ръст от 3.3%. Продажбите на Fiat Chrysler Automobiles спаднаха с 8%, тези за Renault с 16%, а на Peugeot – с 5.8%.
Що се отнася до конкретните пазари, продажбите спадат с 13% в Испания и с 10% в Германия. В Италия спадът на купените нови коли е в размер на 6.3%, във Великобритания 3%, а във Франция търсенето е намаляло с 4.7%.
Като цяло през първите 11 месеца на 2018 г. обаче регистрациите на нови автомобили са се увеличили с 0.8% (на годишна база), достигайки 14.16 млн., посочват още от Автомобилната асоциация.