Три години след изграждането му първото соларно шосе се руши
Дори когато бе изправно, трасето е произвеждало едва половината от първоначално предвиденото количество енергия
~ 1 мин.
През декември 2016 г. Франция откри първото соларно шосе в света. Тогава страната обра овациите, а министърът на околната среда заяви, че проектът е безпрецедентен. Радостта обаче не продължи дълго, тъй като 3 години по-късно шосето вече се руши, разказва Business Insider.
Трасето е направено от фотоволтаични панели, които генерират електроенергия, за да захранват уличното осветление в местния град. Сега обаче доклад на Global Construction Review показва, че проектът, наречен Wattway, е неуспешен. Появили са се пукнатини, а през 2018 г. се е наложило част от шосето да бъде развалена поради опасност от износване и разрушаване.
Дори в най-добрия си период шосето е произвеждало половината от първоначално планираната енергия, тъй като инженерите, които са проектирали инфраструктурата, не са предвидили падащите листа от дърветата.
Франция похарчи 5.2 млн. долара за километър от шосето и 2787 квадратни метра, покрити със соларни панели, а проектът беше означен като най-дългото соларно шосе в света. Френският енергиен министър тогава дори си постави амбициозната цел да се инсталират соларни панели, покриващи участък от 1.6 км на всеки 1000 км в рамките на следващите пет години.
Трасето е направено от фотоволтаични панели, които генерират електроенергия, за да захранват уличното осветление в местния град. Сега обаче доклад на Global Construction Review показва, че проектът, наречен Wattway, е неуспешен. Появили са се пукнатини, а през 2018 г. се е наложило част от шосето да бъде развалена поради опасност от износване и разрушаване.
Дори в най-добрия си период шосето е произвеждало половината от първоначално планираната енергия, тъй като инженерите, които са проектирали инфраструктурата, не са предвидили падащите листа от дърветата.
Франция похарчи 5.2 млн. долара за километър от шосето и 2787 квадратни метра, покрити със соларни панели, а проектът беше означен като най-дългото соларно шосе в света. Френският енергиен министър тогава дори си постави амбициозната цел да се инсталират соларни панели, покриващи участък от 1.6 км на всеки 1000 км в рамките на следващите пет години.