Турция рекламира пред света „втората Кападокия“
Най-добрите термални бани в страната са в този регион, но липсват международни туристи
С нов стратегически план Министерството на културата и туризма на Турция ще популяризира западната провинция Афионкарахисар, дом на зашеметяващата Фригийска долина, като „втората Кападокия“. Целта е регионът да се утвърди като следващата голяма туристическа дестинация в страната.
Известна със своите уникални скални образувания и приказни комини, приличащи на пейзажа в Кападокия, Фригийската долина отдавна привлича местни туристи, но се полагат нови усилия, за да се достигне по-голям поток от чуждестранни туристи.
Като част от инициативата, Турската агенция за насърчаване и развитие на туризма (TGA) наскоро представи региона на ключови представители от туристически агенции в чужбина. Целта им е да стимулират чуждестранния туризъм и да увеличат средния престой на посетителите, който в момента е два дни. Около 90% от настоящите посетители на града са местни туристи, посочиха служители на TGA.
Министерството има амбициозни планове да удължи престоя на туристите до най-малко три дни и да увеличи степента на заетост до 75%, особено насочени към ниския сезон между ноември и март.
Средният престой на посетителите е само два дни. Ако успеем да увеличим това до три дни, броят на туристите ще се увеличи с 50%. Изключително важно е да удължим времето им тук“, каза Юнус Алтън, директор на културата и туризма в провинцията.
Хотелиерите в града, който предлага 11 петзвездни хотела и над 25 000 легла, са изправени пред предизвикателства поради слабата международна популярност. Министерството има за цел да промени това, като популяризира Фригийската долина чрез обиколки с балон, екскурзии сред природата и културни събития.
За тази цел вече са установени контакти с туристически агенции от страни като Южна Корея, Германия, Русия и ОАЕ, като срещите между представители на туризма и чуждестранни представители ще продължат до 2025 г.
По-специално, тези инициативи ще се фокусират върху представянето на термалните курорти, с които регионът е станал известен.
Най-добрите термални бани в Турция са в този регион. Нашето предизвикателство е липсата на международни посетители. Започнахме сериозни усилия да увеличим видимостта си в чужбина и би било страхотно, ако успеем да повишим нивото на заетост до 75%“, каза Юнал Йозген, мениджър на хотел, цитиран от Hurriyet daily news.
В допълнение към подобряването на туризма, Министерството също така планира да интегрира образователни програми в своята стратегия. Един голям проект включва насърчаване на студентски обиколки от всяка провинция в Турция.
Обиколките са планирани за Кокатепе, близкият град с историческо значение като мястото на Голямата офанзива, водена от основателя на съвременна Турция Мустафа Кемал Ататюрк през 1922 г.