Twitter забранява политическите реклами през декември заради изборите във Великобритания
Забраната влиза в сила от 22 ноември
~ 1 мин.
Twitter забранява политическите реклами в социалната мрежа през декември. Причината е предстоящите избори във Великобритания на 12 декември, съобщава Reuters.
„Взехме решението да спрем цялата политическа реклама в Twitter в световен мащаб ", каза изпълнителният директор на Twitter Джак Дорси в изявление за Reuters. „Ние вярваме, че политиката се печели чрез действия, а не се „купува“ чрез социалните мрежи“, добави още той.
Забраната ще влезе в сила от 22 ноември. Според анализатори този ход на Twitter няма да се отрази значително на бизнеса на социалната мрежа.
Компании като Twitter и Facebook са поставени под натиск от страна на органите на реда, за да не допускат реклами и всякакви постове, които разпространяват невярна информация, която от своя страна, може да повлияе на изборите.
Преди дни стана ясно, че Facebook е взела мерки за справянето с дезинформацията. Тези стъпки бяха предприети от компанията след като руската пропаганда в платформата, през 2016 г., се отрази върху резултатите от президентските избори в САЩ. Вследствие на това Доналд Тръмп спечели изборите, се казва още в публикацията.
Брад Паскал, човекът, който ръководеше предизборната кампания на Тръмп, определи хода на Twitter като „опит за мълчание от страна на консерваторите“ и „много тъпо решение“ за акционерите на компанията.
„Ще спира ли Twitter също реклами от предубедени либерални медии, които сега ще се пускат без проверка, докато купуват очевидно политическо съдържание, предназначено да атакува републиканците“, се казва в изявлението на Паскал.
По-рано този месец изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг защити политиката на компанията, като заяви, че не иска да „задушава политическата реч“.
„Взехме решението да спрем цялата политическа реклама в Twitter в световен мащаб ", каза изпълнителният директор на Twitter Джак Дорси в изявление за Reuters. „Ние вярваме, че политиката се печели чрез действия, а не се „купува“ чрез социалните мрежи“, добави още той.
Забраната ще влезе в сила от 22 ноември. Според анализатори този ход на Twitter няма да се отрази значително на бизнеса на социалната мрежа.
Компании като Twitter и Facebook са поставени под натиск от страна на органите на реда, за да не допускат реклами и всякакви постове, които разпространяват невярна информация, която от своя страна, може да повлияе на изборите.
Преди дни стана ясно, че Facebook е взела мерки за справянето с дезинформацията. Тези стъпки бяха предприети от компанията след като руската пропаганда в платформата, през 2016 г., се отрази върху резултатите от президентските избори в САЩ. Вследствие на това Доналд Тръмп спечели изборите, се казва още в публикацията.
Брад Паскал, човекът, който ръководеше предизборната кампания на Тръмп, определи хода на Twitter като „опит за мълчание от страна на консерваторите“ и „много тъпо решение“ за акционерите на компанията.
„Ще спира ли Twitter също реклами от предубедени либерални медии, които сега ще се пускат без проверка, докато купуват очевидно политическо съдържание, предназначено да атакува републиканците“, се казва в изявлението на Паскал.
По-рано този месец изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг защити политиката на компанията, като заяви, че не иска да „задушава политическата реч“.