UBS клонира дигитално главния си икономист
Така негов аватар ще отговаря на въпроси на клиенти, докато истинският се занимава с други ангажименти
~ 2 мин.
Главният икономист на UBS Даниел Калт е много търсен. Затова швейцарската инвестиционна банка реши да го клонира, поне цифрово.
Със специална технология, чрез рендиране и заснемане с повече от 120 камери с висока разделителна способност, като снимките са продължили цял ден, Калт (или поне неговият дигитален двойник) вече ще може да се среща с много различни клиенти едновременно, без дори физически да присъства.
Специалистите по изкуствен интелект на Нова Зеландия FaceMe са били наети да създадат интерактивния аватар на Калт, който ще се среща с клиенти чрез телевизионен екран.
Специалистите по изкуствен интелект на Нова Зеландия FaceMe са били наети да създадат интерактивния аватар на Калт, който ще се среща с клиенти чрез телевизионен екран.
От банката завиха, че проектът, наречен UBS Companion, е "опит да намерим възможно най-добрата комбинация от човешко и цифрово докосване", пише "Форчън".
Клонингът на Калт ще се срещне със 100 клиенти в клон Bellevue в центъра на Цюрих в близко бъдеще. Смята се, че той е толкова реалистичен, че клиентите може да решат, че гледат видеоклип на истински човек. Когато говорят с него, те ще получат отговори, предизвикани от обучението на технологията, направено от истинския Kalt. А технологията за изкуствен интелект е на IBM - Watson AI.
Клонингът на Калт ще се срещне със 100 клиенти в клон Bellevue в центъра на Цюрих в близко бъдеще. Смята се, че той е толкова реалистичен, че клиентите може да решат, че гледат видеоклип на истински човек. Когато говорят с него, те ще получат отговори, предизвикани от обучението на технологията, направено от истинския Kalt. А технологията за изкуствен интелект е на IBM - Watson AI.
Дигиталният Калт няма да отговаря на въпроси, чиито отговори не е научил от истинския.
Уеб сайтът на UBS съобщава, че аватарът на Калт и друг абонат, наречен "Фин", са разработени, "за да се проучи как да бъде създаден нов канал за достъп до опита на UBS с клиенти и да се тества приемането на цифрови помощници в контекста на управлението на богатството".
FaceMe работи и за създаване на интерактивни аватари за други банки, включително за аватара Josie (Джоузи) на ASB, дъщерното дружество на Нова Зеландия на Commonwealth Bank.
Уеб сайтът на UBS съобщава, че аватарът на Калт и друг абонат, наречен "Фин", са разработени, "за да се проучи как да бъде създаден нов канал за достъп до опита на UBS с клиенти и да се тества приемането на цифрови помощници в контекста на управлението на богатството".
FaceMe работи и за създаване на интерактивни аватари за други банки, включително за аватара Josie (Джоузи) на ASB, дъщерното дружество на Нова Зеландия на Commonwealth Bank.