Великобритания пусна първата автобусна линия без шофьори
Услугата AB1 е с дължина 22 км. и ще бъде обслужвана от 5 изцяло автономни автобуса
Великобритания пусна първата си автобусна линия, обслужвана от автономни превозни средства. Услугата AB1, както е известна, е с дължина 22 км и се намира в Шотландия, като свързва Ferrytoll Park and Ride във Файф и Единбург Парк в столицата на страната, предава CNBC.
Маршрутът, който преминава през популярния мост Форт Роуд, ще може да обслужва до 10 000 пътници седмично, според компанията за обществен транспорт Stagecoach. Стандартният единичен билет за възрастни е с цена от 7.20 паунда, или приблизително 9 долара.
В свое изявление от края на миналата седмица Stagecoach описа пускането на автобусната линия като “важно събитие за автономните технологии.” От компанията казаха още, че
AB1 се смята, че е първата регистрирана автобусна услуга в света, която използва напълно автономни автобуси”.
Пробният период, който е част от проекта CAVForth, ще продължи до 2025 г. Общо 5 автобуса ще обслужват линията, като ще развиват максимална скорост от 80 км/ч. Автономните превозни средства използват множество сензори и изкуствен интелект, но през цялото време зад волана ще седи шофьор, готов да се намеси, ако безопасността на пътниците е застрашена. Друг служител на компанията ще се грижи за билетите и ще отговаря на въпроси на пътниците.
Освен Stagecoach, партньори по проекта са още Fusion Processing, Transport Scotland, Bristol Robotics Lab, Alexander Dennis, Университетът на Западна Англия и Университета Нейпиър в Единбург. Част от финансирането идва от британския държавен Център за свързани и автономни автомобили.
В свое изказване Пол Дейвис, президент и управляващ директор на производителя на автобуси Alexander Dennis, изрази оптимизъм относно перспективите пред автономните превози средства в бъдеще.
Смятаме, че системите за автономно управление, като тази, която изпробваме по проекта CAVForth, ще подобрят допълнително безопасността, като намалят времето за реакция”, каза той.
Дейвис твърди също така, че подобни системи ще предлагат и възможността автобусите да се управляват по един по-ефективен начин чрез оптимизиране на ускорението и намаляването на скоростта с цел значителни икономии на енергия и по-малко износване на превозното средство.