Volkswagen ID.3 се конкурира успешно с Model 3 на Tesla
Стартът за електрическия модел на германската компания не беше добър през миналата година
Пускането на първия специализиран електрически автомобил на Volkswagen AG се конкурира успешно с моделите на Tesla Inc. в няколко ключови аспекта, пише Bloomberg.
Подробният преглед на модела ID.3 от анализаторите на UBS Group AG установи, че платформата, която лежи в основата на електрическите моделите на VW, ще бъде напълно конкурентна на Tesla и ще се похвали с най-добрата в класа си енергийна плътност и ефективност.
Този автомобил е най-надеждният сред електрически превозни средства, независимо с коя друга автомобилна компания го сравняваме“, коментираха анализатори, водени от Патрик Хъмел.
Положителната оценка на UBS е най-новата за електрическото превозно средство, чийто старт не беше добър през миналата година. Забавяне в производството, софтуерни проблеми и прекъсвания, свързани с пандемията Covid-19, поразиха старта на ID.3 и поставиха под съмнение способността на традиционните автомобилни производители да предлагат продукти, които могат да се конкурират с подобни на Tesla като Model 3.
VW планира да удвои дела на продажбите на своите напълно електрически автомобили през тази година, което предполага, че може настигне продажбите на Tesla, като увеличи доставките до около 700 000 автомобила. Tesla очаква да продаде поне 750 000 автомобила през 2021 година.
По-рано тази седмица стана ясно, че германският автомобилен концерн обмисля да създаде конвертируема версия на своя електрически хечбек ID.3, като компанията е пуснала допитване до потребителите в социалните медии.
Изпълнителният директор на групата Херберт Дийс се обърна в Twitter и LinkedIn към последователите на VW, за да се допита до мнението им относно електрически кабриолет, докато шефът на едноименната марка Ралф Брандщетер написа в LinkedIn, че конвертируемият вариант на ID.3 „може да осигури изцяло ново, необикновено усещане за свобода“.
Volkswagen пусна в продажба своя ID.3 през 2020 г. в Европа. След това брандът добави и кросоувъра ID.4, първият глобален електрически модел от серията, с фокус върху пазарите в САЩ и Китай. Очакванията са ID.4 да се превърне в най-продаваният автомобил от серията.