Очаквано Volkswagen избра Турция пред България за новия си завод
Заводът ще бъде построен край турския град Измир
~ 1 мин.
Германският автопроизводител Volkswagen реши новият му завод да бъде построен край турския град Измир, а не в България. Решението е взето окончателно от Управителния съвет на VW, казали са източници на германското списание Automobilwoche, пише Reuters.
Решението на автомобилния гигант новата му фабрика, в която ще бъдат инвестирани 1.3 млрд. евро, е било взето отчасти заради обещанието на Анкара за по-голяма финансова помощ. Освен това Катар, която държи 17% от акциите на концерна, е настоявала заводът да е в Турция.
Един от брандовете, които ще се произвеждат в новия завод е на дъщерното на VW дружество Skoda. Засега от германския конгломерат нямат официален коментар по темата. Според Autonews от фабриката ще излизат компактните SUV-та Skoda Karoq и Seat Ateca.
През май пред Economic.bg железопътният експерт проф. Симеон Ананиев разкри възможна връзка между приключването на сделката за закупуването на вагоноремонтния завод в Карлово от германската железопътна компания Deutsche Bahn и евентуалното стъпване на Volkswagen в България.
Решението на Volkswagen да избере Турция пред България е до голяма степен очаквано. По информация от лобист за ARD югоизточната ни съседка е предложила на германския автопроизводител над 100 млн. долара субсидия, свободна собственост и логистична връзка. Любопитна подробност е твърдението, че ако VW е бил избрал друга страна за своя нов завод, Анкара е възнамерявала да намали популярността на моделите Passat сред държавните служители и политиците си, предоставяйки им повече автомобили на Toyota.
Решението на автомобилния гигант новата му фабрика, в която ще бъдат инвестирани 1.3 млрд. евро, е било взето отчасти заради обещанието на Анкара за по-голяма финансова помощ. Освен това Катар, която държи 17% от акциите на концерна, е настоявала заводът да е в Турция.
Един от брандовете, които ще се произвеждат в новия завод е на дъщерното на VW дружество Skoda. Засега от германския конгломерат нямат официален коментар по темата. Според Autonews от фабриката ще излизат компактните SUV-та Skoda Karoq и Seat Ateca.
През май пред Economic.bg железопътният експерт проф. Симеон Ананиев разкри възможна връзка между приключването на сделката за закупуването на вагоноремонтния завод в Карлово от германската железопътна компания Deutsche Bahn и евентуалното стъпване на Volkswagen в България.
Решението на Volkswagen да избере Турция пред България е до голяма степен очаквано. По информация от лобист за ARD югоизточната ни съседка е предложила на германския автопроизводител над 100 млн. долара субсидия, свободна собственост и логистична връзка. Любопитна подробност е твърдението, че ако VW е бил избрал друга страна за своя нов завод, Анкара е възнамерявала да намали популярността на моделите Passat сред държавните служители и политиците си, предоставяйки им повече автомобили на Toyota.