Всяко ново приложение или ъпдейт на Tencent ще се одобрява от Пекин
Китайските власти продължават да затягат примката около врата на технологичните си компании
Всяка ново приложение или софтуерна актуализация на продуктите на Tencent ще трябва първо да минават през одобрение на китайските регулатори, съобщи държавната телевизия CCTV, цитирана от CNBC. Ходът идва, след като властите установиха, че няколко апликации на най-ценната технологична компания в страната нееднократно са нарушили правилата за защита на данните тази година.
Сега Министерството на индустрията и информационните технологии на Китай трябва да прегледа всички нови приложения и актуализации на Tencent, преди да могат да бъдат пуснати. Това може да отнеме седем дни, сочи информацията на CCTV, без да се позовава на източници.
Ние непрекъснато работим за подобряване на функциите за защита на потребителите в нашите приложения и също така имаме редовно сътрудничество със съответните правителствени агенции, за да гарантираме спазването на нормативните изисквания. Нашите приложения остават функционални и достъпни за изтегляне“, каза говорител на Tencent пред CNBC в изявление.
Акциите на Tencent в Хонконг поскъпнаха с повече от 1% в сутрешната търговия.
Новината за рестрикциите идва, след като през последната година Китай започна много видимо да затяга примката около технологичния сектор. Той отдавна расте бурно и необременен от регулации, започна да се еманципира значително от властта. Пекин въведе различни нови ограничения, включително антитръстови и за използване на алгоритми.
Знаков регламент от тази година е законът за защита на личните данни. Регулаторите решиха да се фокусират върху това как компаниите събират и обработват потребителска информация. Последните действия срещу Tencent са част от този процес.
Ходът не е първият удар срещу компанията. През август регулаторите въведоха правила, които ограничават децата под 18 години да мога да използват видеоигри само по три часа седмично, в определени прозорци.
Tencent стои зад известното чат приложение WeChat и QQ, която предлага социални услуги, игри, музика, микроблогове и пр. Компанията често е сравнявана с Facebook, но в китайски контекст. Миналата година дори успя да я изпревари по пазарна капитализация, макар че днес американският играч е почти двойно по-скъп, а през септември прехвърли оценка от 1 трлн. долара.