Започва глобалната надпревара за стартъпи за 1 млрд. долара
В конкурса на Chivas The Venture може да кандидатствате до 1 декември 2016 г.
Стартира третото
издание на конкурса за стартъпи The Venture, организиран от Chivas Regal. Ако
имате добра идея, която е не само печеливша бизнес платформа, но и има
потенциал да промени света около нас, то The Venture е мястото, където тя може
да бъде оценена, а в последствие - и добре финансирана.
Конкурсът ще търси на стартъпи, които залагат на успех, докато създават позитивна промяна в живота на хората. Платформата за кандидатстване е отворена до 1 декември 2016 година, а единственото условие е участниците да имат навършени 25 години.
На 16 януари 2017 местно жури ще обяви финалиста за България. Само най-обещаващият проект от всяка страна ще продължи към международния тренировъчен лагер и глобалния финал през юли 2017 г.
На финала на състезанието 250 хил. долара от наградния фонд ще бъдат разпределени между финалистите чрез отворено онлайн гласуване. Международно жури ще реши разпределението на останалата част от наградния фонд - 750 хил. долара измежду стартъпите, достигнали финалния кръг на конкурса.
Chivas The Venture е отворен за кандидатстване за всяка нова компания, която има за цел да печели и да създава позитивна промяна. Миналата година наградният фонд беше разделен между петима финалисти, като колумбийците от Conceptos Plásticos, които превръщат пластмасови отпадъци в строителни материали, спечелиха най-големия дял в размер на 300 000 долара.
През миналото издание на конкурса българският стартъп Bee Smart Technologies стигна до втория етап на международния финал. Техният проект използва софтуерни и хардуерни решения, които следят пчелните кошери и сигнализират за евентуален проблем.
The Venture започва точно след оповестяването на резултатите от доклад, според който 95% от младите професионалисти в световен мащаб очакват бизнесите да намират решение за световните проблеми. Тези цифри са подкрепени от глобално изследване, в което 77% от участниците смятат, че големите корпорации трябва да бъдат основния двигател за промяна към по-добро бъдеще. Изследването, проведено сред 11 349 души от 10 държави, показва и че 69% от хората искат да работят за социалноотговорни компании.
Откакто Chivas The Venture се проведе за първи път през 2014 г., над 3500 социални предприемачи от цял свят кандидатстваха за шанса да спечелят финансиране от милионния фонд. Тази година състезанието е отворено за бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента, като България е участник за трета поредна година.
Създателят и изпълнителен директор на Beeck Center For Social Impact & Innovation Сонал Шах, която бе член на журито на последното издание на конкурса, коментира резултатите от проучването: “Резултатите от проучването на Chivas Regal показват, че поколенията Y и Z са гладни, мотивирани и вдъхновени да окажат позитивна промяна върху света. На второ място, младите хора вярват, че не само правителството, но и бизнесът носи социална отговорност.”
Chivas Regal The Venture вдъхновява социални предприемачи от цял свят да преследват своите амбиции и да реализират потенциала си. „Това беше безценен опит. Виждаш, че имаш възможност да промениш света“ – споделя Сергей Петров от Bee Smart Technologies.
Повече за конкурса може да видите на www.theventure.com.