Защо да платите за място в самолета са пари на вятъра
Освен ако не летите с Ryanair
~ 3 мин.
Потребителската група Which? представи проучване за плащането за избор на място в самолета. Изследването, публикувано в списанието на групата Travel magazine, установило, че в 86% от случаите заплащането на допълнителни пари за място е напразна загуба на пари, защото ще бъдете седнали до поне един от вашите спътници, дори и да не сте платили за това.
Това обаче е среден процент, базиран на десетте най-популярни авиокомпании, които таксуват за места.
Данните за Ryanair са едва 46%. Въпреки че Ryanair отрича да разделя умишлено пътуващи заедно групи от пътници, които не плащат допълнително за място.
Този резултат обаче означава, че повечето от пътниците на нискотарифния превозвач вероятно ще предпочетат да си платят за място, за да избегнат риска да бъдат разделени от своите спътници по време на полета.
Анализът на Which? се основава на проучване сред читатели, резервирали общо 3 357 полета. Подробната разбивка на резултатите показва, че при пет авиокомпании над 90% от пътниците, които не са платили за селекция, са седнали един до друг.
Aer Lingus е най-добре представена със 96%, следвана от Norwegian (95%), EasyJet (92%), Flybe (92%) и British Airways (91%).
За сравнение вече беше посочен процентът от 46 на сто с Ryanair, а следващият най-нисък е 73% при Wizz Air.
Други авиокомпании като Thomas Cook, Jet2 и Tui варират между 85 и 87%.
Като цяло Which? фокусира вниманието си върху това, от което авиокомпаниите доста печелят - такса за услуга, която имате висок шанс да получите безплатно.
Важно е това да бъде разкрито пред потребителите, а още по-важен е въпросът за прозрачността.
Способността да се направи безпроблемно сравнение на разходите при закупуването на нещо е основен принцип на справедливия пазар - такъв, който дава възможност на потребителите да правят ясен избор.
Объркването и сложността позволяват на компаниите, например, да рекламират тарифи, които могат да бъдат много по-ниски, отколкото плащате. Това означава, че уебсайтовете за сравнение на разходите не могат да изпълняват задачите си точно и ясно.
Сравнението на цените на полетите става още по-сложно като се вземе предвид, че таксите за място варират в доста значителни граници според маршрута, вида на седалката или дали пътувате в разгара на сезона. Така например, за британските пътници при кратките полети цените варират от £1 - £45 при Wizz Air, а с BA - между £7– £24, пише "Телеграф".
Органът за гражданска авиация на Великобритания (CAA) също е установил, че тази практика означава, че пътниците харчат 175 млн. лири годишно „ненужно“, като плащат за места, и също така изразява загриженост за прозрачността и справедливото сравнение на цените. Регулаторът е редно да предприеме решителни действия за реформиране на начина, по който на авиокомпаниите е позволено да определят цените си, пише "Телеграф".
Which? посочва още два проблема с настоящите политики за разпределяне на местата. Организацията е установила, че в някои случаи родители, които не са платили за места, са били отделени от децата си, някои от които са били на четири години. Очевидно това не е приемливо при никакви обстоятелства.
Насоките на регулатора гласят, че авиокомпаниите трябва да „се стремят да поставят родителите близо до децата” и че родителите не трябва да плащат, за да не бъдат разделени от децата си. Но тези насоки не са задължителни, така че авиокомпаниите не могат да бъдат задължени да ги прилагат.
Накрая идва и въпросът за безопасността. Проучването споделя загрижеността, изразена от Групата за полетни операции на Кралското въздухоплавателно общество (FOG) и от Дай Уигтингам, главен изпълнителен директор на британския комитет по безопасност на полетите, че разделянето на семейства по време на полети може да представлява значителен риск за безопасността на всички пътници. Това е така, защото ако е необходима спешна евакуация, има опасност да се загуби жизненоважното време, ако приятели и роднини, които са седнали в различни части на самолета, се опитват да се намерят един друг или да си помогнат.
Това обаче е среден процент, базиран на десетте най-популярни авиокомпании, които таксуват за места.
Данните за Ryanair са едва 46%. Въпреки че Ryanair отрича да разделя умишлено пътуващи заедно групи от пътници, които не плащат допълнително за място.
Този резултат обаче означава, че повечето от пътниците на нискотарифния превозвач вероятно ще предпочетат да си платят за място, за да избегнат риска да бъдат разделени от своите спътници по време на полета.
Анализът на Which? се основава на проучване сред читатели, резервирали общо 3 357 полета. Подробната разбивка на резултатите показва, че при пет авиокомпании над 90% от пътниците, които не са платили за селекция, са седнали един до друг.
Aer Lingus е най-добре представена със 96%, следвана от Norwegian (95%), EasyJet (92%), Flybe (92%) и British Airways (91%).
За сравнение вече беше посочен процентът от 46 на сто с Ryanair, а следващият най-нисък е 73% при Wizz Air.
Други авиокомпании като Thomas Cook, Jet2 и Tui варират между 85 и 87%.
Като цяло Which? фокусира вниманието си върху това, от което авиокомпаниите доста печелят - такса за услуга, която имате висок шанс да получите безплатно.
Важно е това да бъде разкрито пред потребителите, а още по-важен е въпросът за прозрачността.
Способността да се направи безпроблемно сравнение на разходите при закупуването на нещо е основен принцип на справедливия пазар - такъв, който дава възможност на потребителите да правят ясен избор.
Объркването и сложността позволяват на компаниите, например, да рекламират тарифи, които могат да бъдат много по-ниски, отколкото плащате. Това означава, че уебсайтовете за сравнение на разходите не могат да изпълняват задачите си точно и ясно.
Сравнението на цените на полетите става още по-сложно като се вземе предвид, че таксите за място варират в доста значителни граници според маршрута, вида на седалката или дали пътувате в разгара на сезона. Така например, за британските пътници при кратките полети цените варират от £1 - £45 при Wizz Air, а с BA - между £7– £24, пише "Телеграф".
Органът за гражданска авиация на Великобритания (CAA) също е установил, че тази практика означава, че пътниците харчат 175 млн. лири годишно „ненужно“, като плащат за места, и също така изразява загриженост за прозрачността и справедливото сравнение на цените. Регулаторът е редно да предприеме решителни действия за реформиране на начина, по който на авиокомпаниите е позволено да определят цените си, пише "Телеграф".
Which? посочва още два проблема с настоящите политики за разпределяне на местата. Организацията е установила, че в някои случаи родители, които не са платили за места, са били отделени от децата си, някои от които са били на четири години. Очевидно това не е приемливо при никакви обстоятелства.
Насоките на регулатора гласят, че авиокомпаниите трябва да „се стремят да поставят родителите близо до децата” и че родителите не трябва да плащат, за да не бъдат разделени от децата си. Но тези насоки не са задължителни, така че авиокомпаниите не могат да бъдат задължени да ги прилагат.
Накрая идва и въпросът за безопасността. Проучването споделя загрижеността, изразена от Групата за полетни операции на Кралското въздухоплавателно общество (FOG) и от Дай Уигтингам, главен изпълнителен директор на британския комитет по безопасност на полетите, че разделянето на семейства по време на полети може да представлява значителен риск за безопасността на всички пътници. Това е така, защото ако е необходима спешна евакуация, има опасност да се загуби жизненоважното време, ако приятели и роднини, които са седнали в различни части на самолета, се опитват да се намерят един друг или да си помогнат.