Защо не може да има друг телевизионен хит като „Игра на тронове“
През 2019 г. предстои да излезе последният сезон на култовия сериал и се търси неговият заместник
~ 3 мин.
Последният сезон на култовия сериал „Игра на тронове“ ще бъде излъчен чак през 2019 г., но състезанието за създаването на новия „крал на телевизионните сериали“ вече е в ход.
Стрийминг услугите като Netflix и Amazon, както и по-традиционните мрежи като CBS, харчат милиони долари, за да намерят следващия сериал, който да запълни гигантската дупка у феновете, която ще остане след края на „Игра на тронове“. Но всички те вероятно преследват нещо неуловимо – универсалният хит, пише CNN Bussines в свой анализ.
Когато HBO представи „Игра на тронове“ през 2011 г., имаше далеч по-малко конкуренция – стрийминг услугите не бяха толкова популярни, колкото са сега.
Ангажиращата история на „Игра на тронове“, която ни потапя във фантастичния свят на седемте кралства, също така има огромен бюджет за своето производство. Той пък се отплати с 47 награди „Еми“ досега и 16.1 млн. зрители, които са гледали легално сериала през миналата година. И това е огромен успех, тъй като в момента зрителите могат да избират измежду стотици програми, излъчвани по кабелни и стрийминг услуги. Така че, „Игра на тронове“ заслужава цялото злато на Кастърли Рок (домът на Ланистърови – бел. ред.).
А конкуренцията много иска да постигне успеха на HBO. Amazon пуска на малкия екран сериала „Властелинът на пръстените“, като бюджетът на продукцията може да достигне колосалните 500 млн. долара. Disney също прави голям залог със сериала „Междузвездни войни“, чийто бюджет засега е около 100 млн. долара за 10 епизода. И двата франчайза са направили милиарди в бокс офиса, но засега трудно може да се каже дали ще имат същия успех при версия на сериал.
CBS също влиза в надпреварата за създаването на новия „крал на сериалите“ със съживяването на „Зоната на здрача“ и „Стар Трек“. И двата сериала бяха любими на аудиторията преди десетилетия, но не е ясно дали ще могат да привлекат интереса на новото поколение.
HBO също не мисли да се отказва от короната, дори и след края на „Игра на тронове“. Компанията предвижда да адаптира „Пазителите“. Кабелният оператор също така иска да запази жив светът на „Игра на тронове“, като пусне нов сериал, разказващ предисторията на сегашния сюжет.
Главният изпълнителен директор на WarnerMedia Джон Станки казва, че HBO трябва значително да увеличи абонаментната си база, като създаде по-ангажиращо съдържание.
Стрийминг услугите все още се стремят към създаването на „един хит“, но те ще се нуждаят от много повече съдържание, за да поддържат ангажираността на глобалната аудитория, коментира Майкъл Натансън, медиен анализатор и основател на MoffettNathanson, пред CNN Business.
Но обемът не е достатъчен. Според изпълнителния директор на AT&T Рандъл Стивънсън престижът е важен фактор за успеха.
Джил Розенгард Хил, изпълнителен вицепрезидент на Magid - изследователска медийна фирма, заяви пред CNN Business, че бъдещето на абонаментната телевизия вероятно ще бъде комбинация от качество и количество. „Стрийминг услугите се нуждаят както от количество продукция, така и от оригинално съдържание, за да дадат на потребителите по-голяма избор и да привлекат абонаменти“, коментира той.
Соня Сарая, телевизионен критик във Vanity Fair, вярва, че „Пазителите“ на HBO може да има най-доброто представяне, тъй като е ръководен от Деймън Линдълоф, който се е доказал като добър разказвач. Той е създател на „Изгубени“.
„Предполагам, че това, което ще създаде следващия „Игра на тронове“, е нещо, което ще се движи в коренно различна посока от сегашната“, казва Сарая. „Тоест нещо, което не се опитва да пресъздаде успехът на „Игра на тронове“, а нещо, което представя една много ясна и уникална визия“, добавя тя.
Стрийминг услугите като Netflix и Amazon, както и по-традиционните мрежи като CBS, харчат милиони долари, за да намерят следващия сериал, който да запълни гигантската дупка у феновете, която ще остане след края на „Игра на тронове“. Но всички те вероятно преследват нещо неуловимо – универсалният хит, пише CNN Bussines в свой анализ.
Когато HBO представи „Игра на тронове“ през 2011 г., имаше далеч по-малко конкуренция – стрийминг услугите не бяха толкова популярни, колкото са сега.
Ангажиращата история на „Игра на тронове“, която ни потапя във фантастичния свят на седемте кралства, също така има огромен бюджет за своето производство. Той пък се отплати с 47 награди „Еми“ досега и 16.1 млн. зрители, които са гледали легално сериала през миналата година. И това е огромен успех, тъй като в момента зрителите могат да избират измежду стотици програми, излъчвани по кабелни и стрийминг услуги. Така че, „Игра на тронове“ заслужава цялото злато на Кастърли Рок (домът на Ланистърови – бел. ред.).
А конкуренцията много иска да постигне успеха на HBO. Amazon пуска на малкия екран сериала „Властелинът на пръстените“, като бюджетът на продукцията може да достигне колосалните 500 млн. долара. Disney също прави голям залог със сериала „Междузвездни войни“, чийто бюджет засега е около 100 млн. долара за 10 епизода. И двата франчайза са направили милиарди в бокс офиса, но засега трудно може да се каже дали ще имат същия успех при версия на сериал.
CBS също влиза в надпреварата за създаването на новия „крал на сериалите“ със съживяването на „Зоната на здрача“ и „Стар Трек“. И двата сериала бяха любими на аудиторията преди десетилетия, но не е ясно дали ще могат да привлекат интереса на новото поколение.
HBO също не мисли да се отказва от короната, дори и след края на „Игра на тронове“. Компанията предвижда да адаптира „Пазителите“. Кабелният оператор също така иска да запази жив светът на „Игра на тронове“, като пусне нов сериал, разказващ предисторията на сегашния сюжет.
Главният изпълнителен директор на WarnerMedia Джон Станки казва, че HBO трябва значително да увеличи абонаментната си база, като създаде по-ангажиращо съдържание.
Стрийминг услугите все още се стремят към създаването на „един хит“, но те ще се нуждаят от много повече съдържание, за да поддържат ангажираността на глобалната аудитория, коментира Майкъл Натансън, медиен анализатор и основател на MoffettNathanson, пред CNN Business.
Но обемът не е достатъчен. Според изпълнителния директор на AT&T Рандъл Стивънсън престижът е важен фактор за успеха.
Джил Розенгард Хил, изпълнителен вицепрезидент на Magid - изследователска медийна фирма, заяви пред CNN Business, че бъдещето на абонаментната телевизия вероятно ще бъде комбинация от качество и количество. „Стрийминг услугите се нуждаят както от количество продукция, така и от оригинално съдържание, за да дадат на потребителите по-голяма избор и да привлекат абонаменти“, коментира той.
Соня Сарая, телевизионен критик във Vanity Fair, вярва, че „Пазителите“ на HBO може да има най-доброто представяне, тъй като е ръководен от Деймън Линдълоф, който се е доказал като добър разказвач. Той е създател на „Изгубени“.
„Предполагам, че това, което ще създаде следващия „Игра на тронове“, е нещо, което ще се движи в коренно различна посока от сегашната“, казва Сарая. „Тоест нещо, което не се опитва да пресъздаде успехът на „Игра на тронове“, а нещо, което представя една много ясна и уникална визия“, добавя тя.