Завод за батерии за електромобили може да се появи у нас през 2019 г.
Автомобилната индустрия вероятно вече носи около 10% от БВП на България
~ 2 мин.
През 2019 г. се надяваме в България да се появи завод за батерии на електромобили. Нуждата от такива батерии след 5 години ще бъде огромна. Това съобщи изпълнителният директор на Аутомотив клъстер България Любомир Станиславов пред Bloomberg tv. По думите му в момента тече битка кои ще бъдат държавите, които ще могат да направят големи заводи за батерии за електромобили. Такива вече има в Германия, Полша и други държави.
"У нас вече се произвеждат най-модерните кутии за електронни батерии, което е първа стъпка в тази посока. Компанията, която ги произвежда - ЕТЕМ сега прави нова голяма инвестиция в разширяване на производството в страната. Следващата стъпка е появата на производител на литиево-йонни клетки за тези автомобили и асемблирането на това нещо, което ще представлява около 50% от цената на бъдещия електромобил", поясни директорът на Аутомотив клъстер България.
Според него в региона на Югоизточна Европа автомобилната индустрия се ускорява. Въпросът тук е може ли България да има най-бързият темп на развитие и да вземе най-много от този интерес към региона. Една от двете задачи пред страната ни е привличането на OEM производители на автомобили. Другата задача е не по-малко важна, а именно използването на тази революция, която в момента се случва в автомобилната индустрия, подчерта той.
Автономните автомобили са другата посоката, в която трябва да работим. В момента е започнала голямата битка за това кой първи ще предложи автономен автомобил от четвърто ниво на автономност, при което автомобилът може да извършва самостоятелно всяко едно пътуване, без участието на водач. При ниво 5 няма да има нужда от органи за управление - кормило, скорости и т.н. Това се очаква да се случи до 10-15 години. Първите такива прототипи вече се тестват в САЩ. Най-добрите компании в момента в света са израелската Mobile-I и немската Bosch. Invidia също работи в тази посока, коментира Любомир Станиславов.
След 5 години в България целим да имаме 5000 инженери, които да работят по тази технология, а това означава, че ще бъдем една от водещите локации в Европа. Част от тези места вече са създадени, а останалите знаем кои компании ще ги създадат.
Той обясни още, че до момента автомобилната индустрия допринасяше за 5% от БВП на България, а броят на заетите е над 50 000. Ново изследване, което правим за първи път с помощта на Министерство на икономиката, показва, че делът на автомобилната индустрия е нараснал значително и може да се окаже през януари, че той е около 10% от БВП, посочи Станиславов.
Страната ни започва много бързо да скъсява дистанцията с държавите от Източна Европа. Броят на компаниите в България е нараснал до 200-220. За сравнение в Румъния броят им е между 660-700 сертифицирани компании.
"У нас вече се произвеждат най-модерните кутии за електронни батерии, което е първа стъпка в тази посока. Компанията, която ги произвежда - ЕТЕМ сега прави нова голяма инвестиция в разширяване на производството в страната. Следващата стъпка е появата на производител на литиево-йонни клетки за тези автомобили и асемблирането на това нещо, което ще представлява около 50% от цената на бъдещия електромобил", поясни директорът на Аутомотив клъстер България.
Според него в региона на Югоизточна Европа автомобилната индустрия се ускорява. Въпросът тук е може ли България да има най-бързият темп на развитие и да вземе най-много от този интерес към региона. Една от двете задачи пред страната ни е привличането на OEM производители на автомобили. Другата задача е не по-малко важна, а именно използването на тази революция, която в момента се случва в автомобилната индустрия, подчерта той.
Автономните автомобили са другата посоката, в която трябва да работим. В момента е започнала голямата битка за това кой първи ще предложи автономен автомобил от четвърто ниво на автономност, при което автомобилът може да извършва самостоятелно всяко едно пътуване, без участието на водач. При ниво 5 няма да има нужда от органи за управление - кормило, скорости и т.н. Това се очаква да се случи до 10-15 години. Първите такива прототипи вече се тестват в САЩ. Най-добрите компании в момента в света са израелската Mobile-I и немската Bosch. Invidia също работи в тази посока, коментира Любомир Станиславов.
След 5 години в България целим да имаме 5000 инженери, които да работят по тази технология, а това означава, че ще бъдем една от водещите локации в Европа. Част от тези места вече са създадени, а останалите знаем кои компании ще ги създадат.
Той обясни още, че до момента автомобилната индустрия допринасяше за 5% от БВП на България, а броят на заетите е над 50 000. Ново изследване, което правим за първи път с помощта на Министерство на икономиката, показва, че делът на автомобилната индустрия е нараснал значително и може да се окаже през януари, че той е около 10% от БВП, посочи Станиславов.
Страната ни започва много бързо да скъсява дистанцията с държавите от Източна Европа. Броят на компаниите в България е нараснал до 200-220. За сравнение в Румъния броят им е между 660-700 сертифицирани компании.