Заявките за издаване на лична карта вече ще се приемат онлайн
Това ще става през електронната система на Министерството на външните работи и няма да е нужен електронен подпис
Заявленията за издаване на лична карта вече ще е възможно да се подават онлайн през автоматизираната система за електронни услуги на Министерството на външните работи. При това няма да е необходимо използването на е-подпис. Това става ясно от приетите от Министерски съвет днес промени в Правилника за издаване на български лични документи (ПИБЛД), чиято цел е да намалят административната тежест за гражданите.
С одобрените промени също така се намаляват сроковете за издаване на паспорт, когато заявлението е подадено в дипломатическите и консулските представителства на страната ни в чужбина. Освен това заявените лична карта или паспорт ще може да се получават чрез лицензиран пощенски или куриерски доставчик, отново когато заявлението е подадено в дипломатическите и консулските представителства на страната ни в чужбина, които предлагат тази услуга.
Също така според измененията при определени случаи ще е възможно подаването на заявление за издаване на шофьорска книжка да става в някои районни управления към Областна дирекция на МВР (ОДМВР). Важното е въпросното районно управление да е в общината, където е постоянният адрес на заявителя.
Според одобрени днес промени в Закона за българските лични документи (ЗБЛД) е предвидено и издаването на временен паспорт да се съгласува от дипломатическите и консулските представителства само с министерството на външните работи, освен в случаите на издаване на временни паспорти на български граждани, на които след 1 септември 1999 г. не са издавани български документи за самоличност. Тогава издаването на временен паспорт ще се съгласува с МВР.
Очакванията са промените да премахнат необоснованата административна тежест за гражданите при предоставяне на услугата по издаване на български лични документи.