Facebook стартира виртуалния помощник „М“
Приложението ще изскача с предложения към потребителите в реално време
~ 2 мин.
Facebook официално стартира виртуалния помощник за Messenger с краткото наименование „М“. Функцията ще е достъпна за устройства с iOS и Andorid, засега единствено в САЩ.
Базираният на изкуствения интелект асистент е програмиран да следи внимателно разговорите в чата в реално време. Той ще събира и анализира информацията, за да се появява в точните моменти с предложения за конкретни действия към потребителите.
Базираният на изкуствения интелект асистент е програмиран да следи внимателно разговорите в чата в реално време. Той ще събира и анализира информацията, за да се появява в точните моменти с предложения за конкретни действия към потребителите.
Идеята е на база ключови думи „М“ да може да предлага прости операции като изпращането на стикери и споделяне на местоположение, но и да изпраща заявки за плащания или да стартира приложения, например да поръча кола през платформата Uber.
Приложенията няма да предприема действия без одобрението на потребителя. То ще изскача в чат прозорец като обикновено съобщение и само от вас зависи дали ще приемете предлаганото действие или не.
Ако си чатите с приятел и в разговора се повдигне въпросът за среща на конкретно място и време, „М“ ще се появи с предложение „да направим план“. Ако решите да го приемете, ще имате възможността да зададете време и място на срещата, а по-късно „М“ ще ви напомни за уговорката своевременно.
За първи път Facebook анонсира идеята за виртуалния помощник през 2015 година. За момента приложението е достъпно в бета-версия и единствено в САЩ, кто се очаква то да стартира официално до един месец.
Асистентът е първата стъпка от по-големите планове на компанията за интегрирането на бот в Messenger, припомнят в Tech Radar. Идеята е вместо автономен бот, към който трябва да се отправи конкретна команда, да се използва изкуствен интелект. Причината е, че изкуственият интелект може да се внедри в разговора и превантивно да "измисля" с какво може да помогне на потребителя, както и да му предлага възможни действия.