Facebook нанася сериозен удар срещу медийното съдържание
При „експерименталните държави“ трафикът към медиите се е сринал с между 60 и 80%
~ 2 мин.
Facebook обяви официално огромната промяна, която предстои при начина, по който социалната мрежа показва съдържание на своите потребители. Експериментът, който вече няколко месеца се провежда в Словакия, Шри Ланка, Сърбия, Боливия, Гватемала и Камбоджа – в News Feed да се дава предимство на съдържание от семейството и приятелите пред медийните и другите публикации, ще стане факт за всички държави по света и всички 2 млрд. потребители.
При „експерименталните държави“ трафикът към медиите се е сринал с между 60 и 80% след въвеждането на промените. За да се виждат медийните публикации в News Feed-а на потребителите, те ще трябва да бъдат подсилени с пари или да се плаща за реклама, пише Reuters.
Това е най-голямата стратегическа реформа на съдържанието през последните години в социалната мрежа. Нейният алгоритъм досега приоритизираше съдържание, което сложните ѝ компютърни алгоритми преценяваха, че ще провокира потребителя да хареса или коментира.
Марк Зукърбърг, 33-годишният съосновател на компанията, написа вчера в профила си, че целта вече не е такава и вместо това Facebook ще помага на потребителите си да имат „по-смислени социални контакти“. „Когато въведем това, ще виждате по-малко публикации на фирми, марки и медии“, каза той.
Facebook и конкурентните му социални мрежи бяха залети от критики, че техните продукти засилват възгледите на потребителите по социални и политически въпроси. Компанията бе разкритикувана, че алгоритмите й може да са отдали приоритет на подвеждащи новини и неверни информации и по този начин е било повлияно на президентските избори в САЩ през 2016 г.
Промените няма да засегнат рекламите и вероятно ще нанесат удар върху бизнеси, които искат да се популяризират, без да плащат за реклама.
При „експерименталните държави“ трафикът към медиите се е сринал с между 60 и 80% след въвеждането на промените. За да се виждат медийните публикации в News Feed-а на потребителите, те ще трябва да бъдат подсилени с пари или да се плаща за реклама, пише Reuters.
Това е най-голямата стратегическа реформа на съдържанието през последните години в социалната мрежа. Нейният алгоритъм досега приоритизираше съдържание, което сложните ѝ компютърни алгоритми преценяваха, че ще провокира потребителя да хареса или коментира.
Марк Зукърбърг, 33-годишният съосновател на компанията, написа вчера в профила си, че целта вече не е такава и вместо това Facebook ще помага на потребителите си да имат „по-смислени социални контакти“. „Когато въведем това, ще виждате по-малко публикации на фирми, марки и медии“, каза той.
Facebook и конкурентните му социални мрежи бяха залети от критики, че техните продукти засилват възгледите на потребителите по социални и политически въпроси. Компанията бе разкритикувана, че алгоритмите й може да са отдали приоритет на подвеждащи новини и неверни информации и по този начин е било повлияно на президентските избори в САЩ през 2016 г.
Промените няма да засегнат рекламите и вероятно ще нанесат удар върху бизнеси, които искат да се популяризират, без да плащат за реклама.