EAG превръща 10 пътнически самолета Airbus A340 в товарни
Липсата на пътници заради пандемията тласка все повече авиокомпании към тази крачка
Салоните на до 10 свои пътнически самолета Airbus A340-600 планира да конвертира в карго вариант регистрираната във Великобритания авиокомпания European Aviation Group (EAG).
Авиопревозвачът аргументира решението си с повишеното търсене на карго самолети за превоз на лекарства и медицинска апаратура и все още невъзстановените заради пандемията от коронавируса полети между отделните държави и континенти. А самият самолет Airbus A340-600 е най-дългият, произвеждан някога от Airbus.
Базираната в Борнемут авиокомпания притежава 17 четиримоторни самолета Airbus A340-600. Първоначално тя планира да преоборудва салоните на 7 от тях в карго вариант, които са били закупени от авиокомпанията на Ричард Брансън Virgin Atlantic. След като бъдат готови те, ръководството на EAG ще реши дали да конвертира салоните на още три пътнически самолета от този модел в товарни, които са били закупени от Etihad Airways. Освен това в EAG все още обмислят дали ще експлоатират новите си карго самолети самостоятелно, или да ги предоставят на „мокър лизинг“ (б.а. – заедно с екипажите им) под наем на карго авиокомпания.
Британските авиационни власти вече издадоха разрешение на EAG за временна експлоатация на 4 конвертирани карго самолета, което е валидно по време на карантината за COVID-19. Това е позволило на EAG да свали седалките от салоните на самолетите и да монтира приспособления за закрепване на товарите. Паралелно с това авиокомпанията е подала и заявление за получаване на допълнителен типов сертификат за цялостно и постоянно преоборудване на самолетите от пътнически в товарен вариант.
Карго вариантът на Airbus A340-600 може да бъде изключително ефективен при положение, че може да превозва до 90 тона товари в зависимост от разстоянието.