50 млн. лв. влага купувачът на БДЖ
Агенцията за приватизация одобри условията за продажбата на "БДЖ Товарни превози"
Поне 50 млн. лв. трябва да инвестира купувачът на "БДЖ Товарни превози" за период от три години, като първите 25 млн. лв. трябва да се вложат през първата година след сключването на договора.
Това е част от условията за продажба на "БДЖ Товарни превози", които бяха одобрени от Надзорния съвет на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) късно в понеделник, съобщава агенция Стандарт нюз. Определените критерии към кандидат-купувачите са малко по-ниски от предложените от транспортното министерство. За финансовите инвеститори в товарните жп превози изискването е да имат 20 млн. евро собствен капитал (вместо 25 млн. евро) и да управляват активи за 1 млрд. евро за всяка от последните 3 години.
Към стратегическите инвеститори изискването е да имат 400 млн. евро оборот за всяка от последните три години вместо исканите от министерството 500 млн. евро. Предложените инвестиции формират само 30% от офертата на купувачите, а останалите 70% са на база предложена цена. Купувачът ще трябва да се ангажира да поддържа три години броя на заетите в компанията на нивото към момента на подписване на договора за приватизация. Ако има още съкращения те ще трябва да се направят до приключване на сделката. Междувременно стана ясно, че синдикатът на железничарите към КНСБ е получил уведомително писмо от дружеството, в което се съобщава, че 450 души трябва да бъдат съкратени в рамките на целия холдинг БДЖ.
Ръководството на железницата твърди, че товарните превози, които никога не са били на печалба, имат активи за 320 млн. лв. и могат да се продадат за 200 млн. лв. Световната банка има готовност да даде 460 млн. лв. заем за БДЖ, но ЕК иска компанията да има поне половината средства като собствено финансиране. Продажбата на товарните превози е единственият начин да се намерят пари за връщане на германския заем, с който са купени електрическите мотриси "Дезиро". Заемът от 2005 г. е за 190 млн. евро.