Coca-Cola инвестира 4 млрд. долара в Китай
Ще бъдат построени нови фабрики в азиатската държава, с които да се противодейства на конкуренцията от страна на местните производители
~ 1 мин.
Най-голямата компания за производство и разпространение на безалкохолни напитки в света - Coca-Cola, ще инвестира 4 млрд. долара в Китай. Американската корпорация планира да осъществи своята инвестиция в периода 2015-2017 г. Ще бъдат построени нови фабрики в азиатската държава, с които да се противодейства на конкуренцията от страна на местните производители.
Пазарът на безалкохолни напитки в Китай се оценява на 421 млрд. юана (69.12 млрд. долара). Говорителят на Coca-Cola в Азия - Шаролин Чой обяви, че компанията е отворена за сделки с други производители, които действат на китайския пазар. Според анализатори, подобно партньорство ще помогне на американската компания да увеличи асортимента си и да предлага типично китайски билкови чайове и здравословни напитки.
"Пазарът на безалкохолни напитки в Китай е доста конкурентен в момента и Coca-Cola трябва да извършва повече придобивания, отколкото да разчита само на органичния растеж", смята Шаун Рейн, управляващ директор в China Market Research Group. "Американската компания се конкурира с някои големи компании на местния пазар като JDB, която има билков чай, наречен JDB Red Can. Той се продава много по-добре в някои китайски провинции, отколкото Coca-Cola", добавя той.
Coca-Cola все още е лидер на китайския пазар с дял от 16%. Статистиката показва обаче, че преди пет години пазарният дял на компанията е бил 16.6%.
На българския пазар Coca-Cola присъства с дъщерната си компания за бутилиране Coca-Cola Hellenic. Дружеството е номинирано в категорията "Корпоративна социална отговорност" на конкурса "Мистър и Мисис Икономика 2013". Гласуването е на http://mister.economic.bg и не е необходима регистрация.
ГЛАСУВАЙТЕ за Социално отговорната компания на 2013 г.
Пазарът на безалкохолни напитки в Китай се оценява на 421 млрд. юана (69.12 млрд. долара). Говорителят на Coca-Cola в Азия - Шаролин Чой обяви, че компанията е отворена за сделки с други производители, които действат на китайския пазар. Според анализатори, подобно партньорство ще помогне на американската компания да увеличи асортимента си и да предлага типично китайски билкови чайове и здравословни напитки.
"Пазарът на безалкохолни напитки в Китай е доста конкурентен в момента и Coca-Cola трябва да извършва повече придобивания, отколкото да разчита само на органичния растеж", смята Шаун Рейн, управляващ директор в China Market Research Group. "Американската компания се конкурира с някои големи компании на местния пазар като JDB, която има билков чай, наречен JDB Red Can. Той се продава много по-добре в някои китайски провинции, отколкото Coca-Cola", добавя той.
Coca-Cola все още е лидер на китайския пазар с дял от 16%. Статистиката показва обаче, че преди пет години пазарният дял на компанията е бил 16.6%.
На българския пазар Coca-Cola присъства с дъщерната си компания за бутилиране Coca-Cola Hellenic. Дружеството е номинирано в категорията "Корпоративна социална отговорност" на конкурса "Мистър и Мисис Икономика 2013". Гласуването е на http://mister.economic.bg и не е необходима регистрация.
ГЛАСУВАЙТЕ за Социално отговорната компания на 2013 г.