Летище София работи днес с две кули
Текат 72 часови изпитания на новата контролна летищна кула
Летище София имаше две работещи летищни кули в днешния снежен ден.
Авиодиспечерите направляваха излитащите и кацащите самолети на столичния аеропорт от двете контролни кули - старата , която се намира на Терминал 1 и новата, която се издига на повече от 50 метра височина вляво от Терминал 2.
72 часовите изпитания на новата контролна летищна кула започнаха вчера/понеделник/ и ще завършат утре/сряда/, след като премиерът Бойко Борисов официално открие новото съоръжение и то поеме изцяло контрола над приземяващите се и излитащите самолети.
Залата за управление на полетите се намира на върха на сребърната кула. Оттам ръководител полетите имат пълна 360 градусова видимост към летателното поле, пистата , подходите , рульожките и ръкавите на Летище София.
След изграждането на Терминал 2 и на новата удължена писта на аеропорта, която се разви на Изток и премости река Искър видимостта от старата летищна контролна кула, която се издига над стария пътнически терминал, не успяваше да обхване цялата писта и летателно поле.
РВД ще започне да води самолетите и след кацането им, докато заемат място на определен ръкав, което ще повиши безопасността и скоростта на придвижване по летателното поле. Това ще стане веднага след въвеждането на новата летищна контролна кула на летище София в реална експлоатация, след като бъде внедрена Система за управление и контрол на наземното движение (Advanced-Surface Movement Guidance and Control System, A-SMGCS) с функции за управление и контрол на въздухоплавателните средства по маневрената площ на летището. По този начин ще бъде осигурен безопасен и експедитивен поток на въздушното движение при всякакви метеорологични условия на летище София.
До края на месец февруари 2013 г. на новата летищна контролна кула ще бъде инсталирана и една от „сондите”, предназначени за събиране на информация за електромагнитната обстановка, съвместен проект на ДП РВД и Технически университет (ТУ) – София.
Кулата е проектирана и изградена, така че да издържи земетресение от 9 степен по Рихтер.