Samsung откъсна голяма хапка от Apple на пазара за таблети в Китай
Устройствата, базирани на Android и други операционни системи, бързо изпреварват тези на компанията от САЩ
Apple загуби повече от 40 на сто от дела си на китайския пазар за таблети през последната година, предимно към по-скромни съперници, водени от Samsung Electronics, съобщава Financial Times. Устройствата, базирани на Android на Google и други операционни системи, бързо изпреварват тези на компанията от САЩ.
През второто тримесечие Apple доставят общо 1,48 млн. iPad-а в Китай, равняващи се на 28% от пазара, докато Samsung отчита 571 000 устройства, или 11 на сто от общия брой.
Данните показват, че Apple губи позиции на пазара за таблети в световен мащаб. Глобалният дял на таблетите на Apple на пазара спада до 32,4 на сто през второто тримесечие от 60,3 на сто година по-рано. Същевременно делът на Lenovo се свлече до 8 на сто, въпреки че компанията удвои продажбите.
Основният фактор за засилването на позициите на устройства с Android е падащата цена на компонентите. Това дава възможност на по-евтините китайски марки да увеличат присъствието си. Средната цена на сензорните дисплеи, използвани в 7-инчовите таблети, падна със 7,5 на сто до 15,60 щатски долара между четвъртото тримесечие на миналата година и първото тримесечие на тази година.
Наскоро стана ясно, че печалбата на Apple надминава очакванията заради увеличение на продажбите на iPhone през второто тримесечие на годината. Технологичният гигант отчита 6,9 млрд. долара печалба през второто тримесечие на годината. Apple е продала 31,3 милиона iPhone-a от април до юни. За сравнение, през същия период на миналата година са продадени 26 милиона смартфона.