Bogg Bag плажната чанта, която се превърна в бизнес за милиони
До 2018 г. бизнесът достигна 1 млн. долара приходи и вече се оказва прекалено голям, за да може Вакарела да се занимава с нея в свободното си време
Преди време гардеробът на Ким Вакарела представлявал „гробище“ за използвани и захвърлени плажни чанти. През 2008 г. майката на две момчета продължавала безкрайното търсене на чанта, която можела да използва по време на честите посещения на нейното семейство на плажа. Сламените и мрежестите не издържали на пясъка и влагата, а платнените чанти се цапали бързо.
Исках нещо, което да е достатъчно голямо, за да побира всичко, от което имаме нужда, и което в края на деня можех да измия, закача някъде и за което да не мисля повече“, казва тя пред CNBC.
Вакарела заключава, че това, от което има нужда, е чанта от EVA пяна – гумен, водоустойчив материал, подобен на този, от който са направени плажните обувки Crocs. Имало само един проблем – такава чанта не съществувала.
Когато погледнах и видях, че на пазара няма нищо подобно, го нарисувах на лист хартия“, разказва 54-годишната днес Вакарела.
Бизнес за милиони
Шестнадесет години след като ѝ хрумва идеята за идеалната плажна чанта, Bogg Bag е напът да генерира 100 млн. долара приходи.
Пътят на продукта от груба скица до ексклузивна колекция във веригата магазини Target обаче далеч не е лесен. Компанията почти приключва дейност, когато нещата с първата ѝ поръчка се объркват ужасно.
Когато ѝ хрумва идеята, Вакарела вече имала успешна 16-годишна кариера в сферата на търговските имоти. Тъй като нямала опит в производството, тя никога не е смятала, че сама ще произвежда чантите Bogg Bag.
Вдъхновена от придобиването през 2006 г. на Jibbitz от Crocs за 10 млн. долара – сума, която тя считала за „умопомрачителна“ – Вакарела искала да развие идеята за чантата и след това да я продаде на този, който предложи най-висока цена.
Мислех си, че ако успеят да продадат Jibbitz за 10 милиона долара, трябва да мога да получа 50 милиона за Bogg Bag“, казва тя.
На Вакарела са ѝ необходими няколко години, за да получи патент за чантата и да намери фабрика в Китай. Но все пак през 2010 г. най-накрая успява да се сдобие с първия прототип на чантата. Въпреки че няма късмет да намери някой, който да купи идеята й, тя е убедена, че е на прав път.
Първата поръчка на Вакарела е за 300 чанти. Тя намира местен магазин в Ню Джърси, който бил готов да продава чантите в яркорозов цвят, и започва да посещава търговски изложения, за да научи повече за бизнеса и да намери бъдещи търговци на дребно.
В днешно време чантите Bogg Bag се предлагат в три различни размера, а цените им варират от 55 долара за най-малките до 100 долара за най-големите.
Отначало обаче определянето на цената на чантите било трудно. Вакарела казва, че първоначалната ѝ цена от 60 долара се базирала на много предположения.
Когато първоначалните ѝ стокови запаси са разпродадени, Вакарела била готова да поеме сериозен финансов ангажимент към бизнеса.
Използвайки средства от спестяванията за висше образование на нейните деца, тя прави поръчка на стойност 30 000 долара през 2012 г. за транспортен контейнер с 1 200 чанти – „адски плашеща сума” , която тя казва, че й се сторила като 1 млн. долара.
„Едно от нещата, което започнахме да правим отрано, беше да спестяваме за висшето образование на децата. Това беше важно за нас, тъй като нито аз, нито съпругът ми имаме висше образование. Вземах от техните пари и на практика залагах с тях.”
Когато пратката пристига, Вакарела разбира, че чантите са дефектни. Част от тях, които трябвало да бъдат ярко жълти, имали черни ивици.
Сърцето ми се сви. Като някой, който винаги си е представял, че Bogg Bag ще е чанта, която ще се продава в Nordstrom или Bloomingdale’s, знаех, че не мога да продам тези. Нямаше начин да поправя нещата.”
Без продукт и без повече пари за стока, нейната компания била пред фалит. Минават четири години преди Вакарела отново да продаде чанта Bogg Bag.
Възкръсване от пепелта
Малко след като получава дефектната си поръчка за 30 000 долара, ураганът Санди удря Североизточното крайбрежие на САЩ. Вакарела и нейният съпруг даряват чантите с козметични дефекти като част от пакет с помощи за хора, пострадали от бурята.
Те създават Facebook страница, за да уведомяват хората къде семейството ще помага в разпределението на ресурсите.
Когато районът започва да се възстановява, Вакатрела започва да получава съобщения във Facebook от хора, които ѝ благодарят за дарението и питат откъде могат да си купят още чанти. Тя вече знаела, че трябва да се върне към чертожната дъска за втория опит с Bogg Bag.
Правех Bogg Bag през нощта, след работа, през уикендите“, казва тя.
До 2018 г. бизнесът достигна 1 млн. долара приходи и вече се оказва прекалено голям, за да може Вакарела да се занимава с него в свободното си време.
Тя подава своето предизвестие за напускане след 26 години в сферата на недвижимите имоти и се фокусира върху разрастване на дейността на Bogg Bag в страната.
Подобно на Crocs, чантите Bogg са създадени, за да бъдат с аксесоари. Компанията продава декорации, които могат да се закачат върху чантите, както и приставки, като разделители, джобове и добавка за поставка за чаши, достатъчно силна, за да носи вирусния Stanley Quencher.
Bogg Bag наскоро сключи споразумение с WinCraft на Fanatics да предлага чанти с официални лога на спортни отбори и планира да разшири допълнително дейността си в Средния Запад и по Западното крайбрежие на САЩ.
Вакарела се надява някой ден Bogg Bag да има собствени магазини и международни продажби.