Британските търговци отчитат невиждани от 2018 г. продажби
Прогнозите са икономиката на Великобритания да нарасне с повече от 5% тази година
Британските търговци на дребно отчитат през април най-рязкото увеличение на продажбите от 2018 г. насам, тъй като магазините, които не са от първа необходимост, отвориха отново, предава Reuters. Месечният измерител на продажбите на дребно на Конфедерацията на британската индустрия (CBI) е скочил до +20 пункта през този месец от -45 пункта през март, което е най-високото ниво от септември 2018 г.
Част от увеличението се дължи на ниската база за сравнение година по-рано, когато Великобритания беше в първото си и най-строго блокиране заради коронавируса.
Но по друг показател - за обема на продажбите за това време от годината - също се е възстановил до най-високата си стойност от юни 2018 г. и се очаква да остане висок и през май“, поясняват от CBI.
Повечето експерти очакват икономиката на Великобритания да нарасне с повече от 5% тази година, след като през 2020 г. се сви с почти 10%, което е най-големият спад за последните 300 години.
Магазините за несъществени стоки отвориха врати отново на 12 април, след като бяха затворени повече от три месеца, и прогнозите за приходите през второто тримесечие на икономистите от Reuters са положителни.
Официалните данни за продажбите на дребно показват, че обемът на търговията през март е надвишил нивата отпреди кризата, отразявайки голямото пренасочване към онлайн пазаруването, което сега представлява повече от една трета от разходите, в сравнение с по-малко от една четвърт преди пандемията.
CBI обаче заяви, че много физически магазини продължават да се сблъскват с тежките ефекти на пандемията, особено в засегнатите сектори, като продажбите на облекло.
Въпреки напредъка въздействието на ограниченията заради COVID-19 все още ни засяга силно. Подобрението в продажбите на дребно през този месец се дължи на сектори, които са се представили сравнително добре по време на пандемията, като се очаква не толкова рязко възстановяване за по-засегнатите сектори като дрехи, обувки и универсални магазини“, коментира икономистът на CBI Бен Джоунс.
Проучването на CBI е проведено между 25 март и 15 април и обхваща 60 търговски вериги.