Британците ще могат да прекратяват договора, ако интернетът е бавен
Телекомите ще трябва да гарантират определена минимална скорост на връзката
Има много фактори, които могат да засегнат скоростта на интернет за домакинствата. Именно затова доставчиците се застраховат срещу потенциално недоволни клиенти, уточнявайки, че интернетът от тях може да достигне до определена скорост. Те не поемат ангажимент тя винаги да е такава.
Регулаторът на британските телекоми Ofcom обаче не гледа одобрително на неверните твърдения, затова принуждава доставчиците на интернет да променят начина, по който представят скоростите си на потенциалните си клиенти, пише Engadget. Компаниите ще имат цяла година – до 1 март 2019 г. – да се подготвят за новите правила.
Когато въпросните правила влязат в сила доставчиците ще трябва да казват какви са реалистичните скорости, които даден клиент да очаква за неговия конкретен адрес в пикови моменти.
Телекомите също така ще трябва да гарантират, че ще осигуряват определена минимална скорост. Ако скоростта падне под този минимум, компаниите ще имат 30 дни за отстраняване на проблема или в противен случай клиентите ще могат да прекратят договора без да се налага да плащат неустойки.
В момента британците могат да прекратяват договорите си с телекомите, ако скоростта на интернет не ги удовлетворява, но пък не е въведен лимит до колко време доставчиците трябва да отстранят проблема. 30-дневното правило обещава да направи доставчиците много по-коректни спрямо клиентите им.