Българин стана вицепрезидент във френския гигант Gameloft
Ръководните промени при един от лидерите в гейм индустрията доказват ролята на България на международната карта
Българинът Димо Димов стана вицепрезидент за Live Games на един от лидерите в гейм индустрията – разработчика Gameloft. Актуалните промени в ръководния екип на компанията доказват ролята на България на международната карта на гейминг индустрията.
Димо Димов поема вицепрезидентския пост за Live Games във френския гигант заедно с украинеца Игор Антонов.
Компанията разполага с гейм студио в София от близо 17 години, в което към момента работят малко над 200 души. Българското звено е разработило почти самостоятелно редица хитови заглавия на Gameloft, сред които са March of Empires, War Planet Online и дебютиралата през 2021 г. Heroes of the Dark.
Димо Димов е първият българин, който достига тази позиция в рамките на френския гигант.
Пътят му в Gameloft...
...започва още през 2007 г. или само две години след откриването на софийското студио. Признанието идва след усилията на Димов да развие вече пуснати на пазара игри – т.нар. Live Games. Неговата задача е да намери най-добрия начин за поддържането и разширяването на вече съществуващо заглавие. Но и по-важното – да насърчи използването на добрите и да предотврати лошите практики между екипите на различните игри. Преди да стане вицепрезидент, Димо Димов е бил глобален директор за Live Games.
На новата си позиция Димов ще продължи да работи в тясно сътрудничество с мениджърите на игри като Asphalt 9, March of Empires, War Planet Online, Dungeon Hunter 5, Gangstar Vegas и др., и ще отговаря за монетизационните екипи в София, Барселона, Лвов, Букурещ и Бризбейн.
Димо Димов доказва, че интересът към игрите, постоянството, усърдното учене и аналитичното мислене, могат да доведат до успешна международна кариера“, коментират от Gameloft.
Компанията създава игри за всички дигитални платформи, но има специален фокус към пазара на мобилни игри. Gameloft управлява 18 студия за разработка по целия свят с около 3600 служители и дистрибутира своите игри в над 100 държави.
Компанията е известна най-вече с поредицата Asphalt, която е най-популярната рейсинг игра за мобилни устройства.