COVID попари надеждите на най-големия смартфон пазар
Вместо очаквания ръст, доставките в Китай се сринаха с над 20%
Вътрешните доставки на смартфони на най-големия пазар в света – Китай, през 2020 г. са се свили с 20.4% спрямо предходната година. Това показват данните на Китайската академия за информация и комуникация (CAICT), предава Reuters. Според тях броят на доставените до потребителите телефони е спаднал до 296 млн. от 372 млн. през 2019 г.
От CAICT заявиха, че този спад се дължи до голяма степен на COVID-19 кризата, но и на тенденцията все повече от потребителите да използват телефоните си по-дълго време и да не ги заменят веднага, щом излезе нов модел.
Данните показват, че през 2019 г. доставките на смартфони са намалели с 4% спрямо предходната година.
„Доставчиците на мобилни телефони навлязоха в 2020 г. с надежда да премахнат този 4-процентов спад, но вместо това получиха петорно потъване. Търговците разчитаха още, че 5G мрежата ще им донесе по-голям успех от този, който се наблюдава в момента“, завиха от CAICT.
През първата половина на годината марките Oppo, Vivo и Xiaomi Corp отбелязаха рязък спад в доставките, докато водещата китайска марка от висок клас Huawei продължи да расте на пазарен дял.
„През втората половина продажбите на Huawei също се забавиха, тъй като търговските ограничения, наложени от Вашингтон на компанията, оказаха голямо влияние. Oppo, Vivo и Xiaomi увеличиха производството си с надеждата да изместят Huawei, но опитът не беше много успешен“, посочват от CAICT.
Въпреки че Apple пусна първите си телефони с поддръжка на 5G в Китай през есента на 2020 г., анализаторите не отчитат голям интерес към тях. Huawei все пак направи това по-рано и се успя да се зарадва на повече продажби, посочват от академията.
Според данните производителите са изпратили общо 25.2 милиона смартфона до потребители в Китай през месец декември, отбелязвайки 12.8% спад на годишна база.