Twitter може да разсее Мъск от автомобилната революция
Новата инвестиция на директора на Tesla изглежда му носи твърде малко предимства
Сърцата на акционерите в Tesla трябва да потрепват всеки път, когато Илон Мъск се заеме с някакъв нов проект. Миналата година производителят на електрически автомобили похарчи 1.5 млрд. долара за биткойни, но 9.2%-овият му дял в Twitter има потенциала сериозно да разсее ежедневната работа на милиардера, пише The Guardian.
Покупката на значителния дял в микроблогинг платформата на стойност близо 3 млрд. долара е определена като пасивна инвестиция. Повечето хора се съмняват, че Мъск възнамерява да го задържи завинаги.
Това не е неговият стил – възможните сюжетни линии включват искане за място в Борда на директорите или дори вариант, в който Twitter ще погълне цялото време на Мъск. Той може да си позволи последното", твърдят анализатори.
Илон Мъск не каза нищо за намеренията си, но пък започна умело да „флиртува” с идеята да стартира своя собствена платформа за социални медии и проведе проучване в Twitter, питайки дали платформата „стриктно се придържа“ към принципите на свободата на словото. Всъщност собственикът на Tesla изглежда като човек с някаква мисия, а не като такъв, който е възмутен от минали сблъсъци с американските финансови регулатори заради навика си да публикува в Twitter всичко, което му мине през ума.
Независимите директори на Tesla никога не биха ограничили страничните дейности, с които се заема Мъск, особено тези в Twitter. Високият публичен профил на милиардера е спестил на компанията цяло състояние от рекламни договори през годините. По същия начин обаче е трудно да се намери някаква полза за компанията, ако Мъск бъде всмукан в токсични битки относно ролята на социалните мрежи в политическия пейзаж на САЩ. Анализаторите казват, че самото водене на революция при електрическите превозни средства е достатъчно трудно и без ненужни отклонения.
Първата задача
Часове след обявяването на сделката Мъск туитна въпроса: „Искате ли бутон за редактиране?“.
С тези думи главният изпълнителен директор на Tesla публикува анкета в Twitter за промени в социалната мрежа, тъй като тя е една от малкото, които не позволяват редакция на активна публикация.
Do you want an edit button?
— Elon Musk (@elonmusk) April 5, 2022
В отговор към публикуваната анкета главният изпълнителен директор на Twitter Параг Агравал написа, че последствията от анкетата ще бъдат важни.
Моля, гласувайте внимателно“, каза той.
Темата бе подета на 1 април, когато Twitter публикува съобщение в официалния си акаунт, в което посочи, че работи върху дългоочакваната функция за редактиране. На въпроса дали публикацията е шега, компанията тогава отговори:
„Не можем да потвърдим или отречем, но може да редактираме изявлението си по-късно“.