Днес е най-големият ден за онлайн пазаруване в света
Alibaba реализира рекордните $5,9 млрд. продажби само за първите 14 часа от Деня на необвързаните в Китай.
11 ноември (11.11 – Single’s day) – Денят на необвързаните, се наложи през последните години не само като един от най-популярните празници за младите хора в Китай, но и като денят, когато се правят най-много покупки онлайн в глобален мащаб.
Само за първите 14 часа гигантът в търговията в световната мрежа Alibaba осъществи продажби за 5,9 млрд. щатски долара (36,2 млрд. юана), задминавайки категорично миналогодишния рекорд, съобщава Bloomberg. Компанията предлага над 27 000 промоционални предложения на емблематични марки от цял свят, за да привлече търговци на дребно и потребители. В резултат приходите надвишават почти три пъти тези от известния „Кибер понеделник“ (понеделникът след Деня на благодарността в САЩ). Прогнозите са, че до края на деня ще бъдат направени покупки за общо 50 млрд. юана.
„11 ноември е важна дата за развитието на Alibaba. Компанията използва „празника“, за да изгради доминацията си в интернет търговията, свързвайки бизнеса и потребителите в Китай. С част от финансирането, набрано от първичното публично предлагане наскоро, компанията ще се опита да разпространи „традицията“ на тази дата в глобален мащаб“, коментира за агенцията Алън Шу, управляващ директор в OgilvyOne Shanghai.
По-малко от два месеца след най-голямото първично публично предлагане в света, акциите на Alibaba се търгуват със 75% по-скъпо, а компанията публикува тримесечни резултати, които надхвърлят прогнозите на пазарните анализатори.
Денят на необвързаните е създаден като „отговор“ на деня на Св. Валентин от китайски студенти през 1990 г. Alibaba започва да промотира датата като свой най-голям ден за продажби през 2009 г. Постепенно към нея се присъединяват други конкуренти и така от ден за търсене на партньор или отбелязване на необвързаността 11 ноември се превръща в рай за печалбите на търговците.
Треската за пазаруване е и сериозен тест за способността на онлайн платформите да поемат генерирания трафик. Elle очаква да продаде 27 000 чанти и портмонета само днес, при средно от около 200 дневно. Най-големият търговец на смартфони в Китай, Xiaomi, пласира 720 000 апарата само за 12 часа.