До 2030 г. ще се возим в електрически самолети
Малките електросамолети ще се появят на пазара още през 2017 г.
Авиационната
компания Airbus Group и индустриалния концерн Siemens заедно се ангажират в
разработването на електрически и хибридни двигатели за пътнически самолети.
Според съвместно изявление от компаниите, до 2020 г. те възнамеряват да покажат
електрически и хибридни енергийни източници на енергия за пътническата авиация, а
планът предвижда до 2030 г. да пуснат в небето първите електрически пътнически
самолети.
Двата европейски гиганта – аерокосмическата корпорация Airbus Group и Siemens обединяват усилия в сферата на разработката на електрически и хибридни двигатели за авиацията. От компаниите отбелязват, че по този проект ще работят 200 инженери. И както се очаква, през 2020 година компаниите вече ще могат да представят възможностите за използване на електрически и хибридни технологии в авиацията.
"Ние вярваме, че през 2030 г. пътническият самолет с капацитет от 100 пътници, ще бъде в състояние да работи с хибридна тяга, и сме решени да проучим тази възможност, заедно с партньор от световна класа като Siemens”, коментира генералният директор на Airbus Group Том Ендерс.
Корпорацията Airbus вече е инвестирала средства развитието на електро двигатели за малки самолети и тества прототип на електросамолет E-Fan. През юли миналата година, след многобройни предварителни тестове и стотици полети над земята E-Fan направи успешен полет през Ламанша. Полетът от град Лид (Великобритания) до Кале (Франция) му отне само 36 минути. Според плановете на Airbus, малките електросамолети ще се появят на пазара още през 2017 г.
Използването на електрически и хибридни двигатели ще позволи значително намаляване на разхода на гориво, ще намали шума, а също и вредните емисиите. Това съответства на целите, поставени от европейските органи: до 2050 г. да се намалят емисиите на въглероден диоксид в атмосферата със 75% в сравнение с 2000 година.
В хода на проекта инженерите от Airbus и Siemens са разработили прототип на различни двигателни системи, вариращи с мощност от няколкостотин киловата до десет или повече мегавата. Тези двигатели могат да бъдат използвани на борда на самолет до 100 пътници за вътрешни полети, както и за хеликоптери и безпилотни летателни апарати.