Facebook иска да клонира новия хит в социалните мрежи
Екип на компанията вероятно работи по собствена версия на нашумялото приложение Clubhouse
Екип на Facebook работи по нов проект, чиято цел е да възпроизведе основната функционалност на нашумялото напоследък приложение Clubhouse, съобщи New York Times. Идеята е да бъдат създадени аудио чат стаи, в които потребителите да се събират и да си общуват по нов начин. Гигантът в социалните мрежи стана известен през годините с маниера си да копира популярни инструменти и така да се стъпва рязко на новосформиращи се ниши.
Проектът е в ранен етап на развитие.
Новината идва на фона на експлозивния интерес към Clubhouse. Доскоро неизвестно, приложението доби още по-голяма популярност след появата в него на Илон Мъск и дори на самия Марк Зукърбърг, основателят на Facebook. Двамата взеха участие в публични чатове на живо.
Ключовата функционалност на Clubhouse е гласовата комуникация. Потребителите могат да се присъединяват към групови стаи за гласов чат. Въпреки че Twitter има подобна функция, наречена Spaces, тя не бе припозната от аудиторията като Clubhouse.
Засега присъединяването в Clubhouse става чрез покани. Очаква се скоро приложението да стане отворено за всички.
Към момента Facebook не е потвърждавала официално, че работи по сходен проект. В историята си гигантът обаче има няколко емблематични копирания на ключови характеристики на свои конкуренти.
Instagram Stories например до голяма степен пресъздава подобна функция на Snapchat. Самият Instagram не е създадена от Facebook, a е придобита в момент на нарастващ интерес към нея. Същото се отнася и за чат приложението WhatsApp. Наскоро появилата се функционалност Reels в Instagram също е клонинг, този път на друга нашумяла в последно време социална медия – TikTok.
Години наред хората се свързват посредством различни чат приложения, позволяващи не само писане, но и аудио и видео разговори. През миналата година, белязана от принудителното преминаване към онлайн работа и учене заради пандемията от коронавирус, вниманието още повече се фокусира върху дистанционните форми на комуникация. Една от уловените от анализаторите тенденции е тъкмо в посока публични аудио стаи.