Google включва изкуствения интелект в създаване на сложни рекламни кампании
Генеративният AI ще даде възможност на рекламодателите сами да създават подходящо и ангажиращо рекламно съдържание
Google планира да въведе генеративен изкуствен интелект в своя рекламен бизнес през следващите месеци. Според вътрешна презентация за рекламодатели, видяна от Financial Times, компанията, собственост на Alphabet, възнамерява да започне да използва AI за създаване на нови реклами, базирани на материали, произведени от специалисти по маркетинг.
Генеративният AI отключва свят на креативност“, казва компанията в презентацията, озаглавена „Реклами, задвижвани от AI 2023“.
Google вече използва AI в своя рекламен бизнес, за да създава прости подкани, които насърчават потребителите да купуват продукти. Въпреки това, интегрирането на неговия най-нов генериращ AI – който захранва и неговия чатбот Bard – означава, че ще може да произвежда много по-сложни кампании, наподобяващи тези, създадени от маркетингови агенции.
Според презентацията рекламодателите могат да предоставят „креативно“ съдържание като изображения, видео и текст, свързани с конкретна кампания. След това AI ще „ремиксира“ този материал, за да генерира реклами въз основа на аудиторията, която цели да достигне, както и други цели, като например цели за продажби.
Човек, запознат с презентацията на Google, каза, че се притесняват, че инструментът може да разпространи дезинформация, тъй като текстът, произведен от чатботове с изкуствен интелект, може уверено да излага неистини.
Той е оптимизиран да конвертира нови клиенти и няма представа каква е истината“, каза човекът.
Google коментира за FT, че планира да създаде стабилни предпазни мерки, за да предотврати подобни грешки, известни като „халюцинации“, когато пусне своите нови генеративни AI функции през следващите месеци.
Ходът с рекламите идва в момент, когато големите технологични компании се надпреварват да се възползват от генеративния AI, който стана известен през последните месеци чрез създаване на изключително усъвършенствани материали, като текст и изображения, в отговор на човешка информация.
Миналия месец Google пусна Bard в опит да се конкурира с поддържания от Microsoft ChatGPT, който може да пише убедително човешки отговори на въпроси и подкани.
Компанията, собственост на Alphabet, наскоро интегрира генеративен AI в своите широко използвани приложения за продуктивност, като Google Workspace, Google Docs и Gmail.
Новата технология ще бъде вградена в Performance Max, програма, която Google предлага от 2020 г., и която използва алгоритъм, за да определи къде трябва да се показват нейните реклами и как трябва да се изразходва маркетинговият бюджет, както и да създава просто рекламно копие.
Рекламната индустрия е изправена пред значителни насрещни ветрове, тъй като фирмите се опитват да оптимизират разходите си, а ограниченията върху използването на лични данни за маркетингови цели се увеличават.
Рекламните приходи на Google паднаха с 4% през последното тримесечие на миналата година, оставяйки компанията майка Alphabet с общ ръст на приходите от само 1%.
Най-големите социални медийни платформи, които разчитат на реклама за по-голямата част от своите приходи, се надпреварват да използват най-новите технологии за автоматизация, за да привлекат клиенти.
Meta, която притежава Facebook и Instagram, представи подобно предложение на Performance Max миналата година, наречено Advantage+. Компанията също така планира да използва генеративен AI в своите рекламни системи до края на годината.