Инвестирахме €1.75 млн. в обновяване на офиса и разширяваме екипа си в Пловдив
През тази година „БНП Париба” ще обнови и офиса в София
~ 5 мин.
Жозе Салойо е управителят на „БНП Париба Лични Финанси” за България от април миналата година. Той има над 15-годишен опит в областта на потребителското кредитиране, а цялата му кариера е свързана с „БНП Париба”. С него разговаряхме след откриването на изцяло обновения офис на компанията в Пловдив, когато бяха представени и тенденциите при потребителското кредитиране в България.
- Г-н Салойо, поздравления за новия офис в Пловдив. Защо избрахте да стартирате от него, а не от този в София?
- Фокусираме се върху Пловдив, защото тук е основният ни контактен център. В офиса ни в София се изпълняват предимно административните и аналитичните дейности. Когато говоря за анализи, роботизация, те са в София, а в Пловдив инвестираме в развитие на кол-центъра ни, т.е. в услугите за нашите клиенти. Така че най-вече на Пловдив разчитаме за подобряване на услугите за връзка с клиентите – по телефона, през интернет, през чат.С новия офис ние прилагаме концепцията на компанията за гъвкав, отворен офис, която „БНП Париба Лични Финанси“ въвежда и в други страни – има я в Бразилия, Испания и други. Видях кое работи добре в тези страни, взех го и го въведох тук. След като изпробваме какво не работи тук и какво е добро, можем да се адаптираме, да променим така процеса на работа, че да бъде възможно най-ефективен.
- Каква е инвестицията в новия офис и планирате ли да увеличите работните места?
- Инвестицията е в размер на около 1.75 млн. евро, тъй като ремонтът беше основен – свалихме всички мазилки, подови покрития и тавани и изградихме интериора от нулата. Това беше наложителна промяна, тъй като служителите ни искаха повече пространство, светлина и места, където да се събират в обедната почивка.Определено очакваме екипът ни в Пловдив да се увеличи и да създадем нови работни места. В момента в офиса работят общо 116 души, като задачите им до голяма степен са да изпълняват ролята на кол-център. Искаме да увеличим отговорностите на този офис, развивайки екип, който да комуникира с клиентите чрез чат-платформите и чат-ботове. Като цяло очакваме наемането на още кадри да не е особено трудно, тъй като в Пловдив конкуренцията между работодателите все още не е толкова ожесточена, както в София.
Развитието на тази концепция ще продължи и в София например със създаването на екипи, които да се занимават с роботизация и изкуствен интелект, който оценява какъв потенциален риск за банката крие всеки един кандидат за кредит.
- Споменахте, че смятате да разширите дейността на офиса в Пловдив. Кога очаквате да се случи това?
- Нямаме краен срок. Това, което искаме да въведем, е по-скоро практиката на доказване на концепции – целта е изпробване и учене. Ние трябва да приложим някои технологии, които вече се използват в други страни и да използваме тази експертиза в България, защото тук има добро университетско образование. В България вече имаме експертен екип, който изготвя финансови анализи за пет държави. Екипът ни в София подготвя и маркетингови анализи за тези страни.Подготвяме въвеждането на роботизация – искаме да разработим техниката и да я тестваме. Ние винаги ще продължаваме да учим, искайки обратна връзка от клиентите и от служителите. Така че методологията, която следваме, е постоянно да научаваме още, да се адаптираме и да прилагаме наученото. Говорим за бързо въвеждане, бърза обратна връзка, бързо адаптиране, за да предоставим възможно най-добрите услуги на клиентите ни.
- Ще реновирате ли и офиса в София?
Да, имаме такъв план, който ще бъде изпълнен през четвъртото тримесечие на тази година. Виждаме, че концепцията за гъвкав офис, комбиниращ места за работа и места за отдих, е успешна, затова ще я въведем и в София. Както вече споменах, офисът ни в столицата е не по-малко важен за нас, но при него ремонтът е по-късен. Засега не мога да кажа с точност каква сума ще е необходима за реновирането на софийския офис.Един от най-важните резултати, които постигаме с новата концепция на офисите е по-голямата мотивация за служителите. Но не по-малко важно е и, че в процеса на изграждането им имаме възможност да подобрим свързаността на различните ни системи и така да намалим вътрешния обмен на хартия. Както разбирате, така дейността на „БНП Париба Лични Фианнси” става хем по-бърза, хем по-екологична.
- Как ще коментирате нивото на лошите кредити на „БНП Париба Лични Финанси“ през 2018 г. – техният брой увеличава ли се или намалява и планирате ли да продавате част от тях на колекторски агенции?
- Нивото на риска е свързано с нивото на потребление. 10 години съм работил в областта за оценка на риска и мога да кажа, че в България имаме много добра система за неговото управление, благодарение на външните данни и на опита на екипа, защото след 17 години имаме над 1.5 млн. клиенти в страната. Този важен опит ни помага да знаем какво ще е поведението на потребителите и винаги да се адаптираме спрямо риска. Това е основното, заради което можем да сме уверени, че ще продължим да растем. Без оценка на риска, без съответствие с нормативната база и без отговорност не може да се расте.Освен оценката на риска и съобразяването с регулациите обаче, наистина трябва да подхождаме внимателно и спрямо събирането на задълженията. Ако някой клиент има затруднения да плаща, той може да се свърже с нашия екип и заедно да намерим решение на ситуацията. Днес благодарение на нашата ефективна система за управление на риска, отчитаме спад в обема на необслужваните кредити в сравнение с миналата година. Именно затова съм уверен, че до 2020 г. ще продължим да имаме устойчив ръст на бизнеса.
- Все пак на фона на коментарите, че световната икономика като цяло се забавя, имате ли някакви притеснения и според Вас как ще се движат лихвите през следващите години?
- Трудно бих могъл да кажа какво ще се случва на европейско равнище, но изглежда, че то има по-малко отражение върху България. Към днешна дата до 2020 г. очакваме все още позитивно развитие на българската икономика по отношение на брутен вътрешен продукт и на заетост. Да, ще има известно забавяне, но ще адаптираме стратегията си и ще успеем да отчетем ръст.В световен план към днешна дата не можем да кажем, че предвиждаме лоши новини, но трябва да сме внимателни. Трябва да се съсредоточим върху предлагането на по-добри услуги, върху контрола на риска, върху по-доброто съответствие с различните регулации, за да постигнем един устойчив ръст.