За H&M екоактивистите представляват социална заплаха
Притесненията на шефа на модния гигант се появиха след изказването на Грета Тунберг
~ 2 мин.
Главният изпълнителен директор на H&M, Карл-Йохан Персон, заяви, че разрастващото се движение в подкрепа на природата и против модния бранш, като един от най-големите замърсители на околната среда, представлява съвсем реална социална заплаха.
Карл-Йохан Персон заяви, че е против този модел на вменяване на срам и чувство за вина, първоначално насочен към самолетните пътници и разпространяващ се във все повече индустрии, включително и модната, пише Bloomberg. Движението, което визира изпълнителния директор на модния гигант, придоби популярност, след като шведската тийн активистка Грета Тунберг започна да призовава милиони хора по целия свят да излязат по улиците и да изразят гнева си заради климатичната криза.
Припомняме, че в края на месец септември Тунберг в пламенна и гневна реч упрекна световните лидери за тяхното бездействие срещу климатичните промени. Тя изрази своето мнение в началото на срещата на върха за климата, организирана от ООН. "Не трябваше да съм тук, трябваше да съм на училище, от другата страна на океана. Вие откраднахте моите мечти и моето детство с вашите празни думи. Но младите започват да разбират вашето предателство", каза непълнолетната активистка.
Персон, който управлява H&M от десетилетие, споделя, че тревогата му е породена от забраняващия характер на движението. "Много от призивите са да спрете да правите различни неща - спрете да консумирате, спрете да летите", каза Персон в интервю в Стокхолм. „Да, това може да доведе до известно въздействие върху околната среда, но ще има ужасни социални последици“, допълва още той.
Според данните на ООН производството на облекло е отговорно за около 10% от глобалните емисии на парникови газове и консумира повече енергия, отколкото авиацията и корабоплаването взети заедно. Според Персон климатичният въпрос е изключително важен.
"Това е огромна заплаха и всички ние трябва да го приемаме сериозно - политици, компании, частни лица. В същото време премахването на бедността е цел, която е също толкова важна", обяснява той и добавя: "Трябва да намалим въздействието върху околната среда. Същевременно трябва да продължим да създаваме работни места, да подобряваме здравеопазването и всички неща, които идват с икономическия растеж".
H&M изчислява, че около 70% от въздействието на една дреха върху климата се случва по време на производствения процес. Затова до 2040 г. компанията възнамерява да спазва позитивна политика спрямо климата, което по думите на компанията означава намаляване на емисиите парникови газове, генерирани от производствената ѝ верига.
Компанията казва, че е един от най-големите потребители на органичен и рециклиран памук в света, аргументирайки се с данни от неправителствената организация Textile Exchange. Освен това H&M започва да изследва някои нетрадиционни материали като кори от цитрусови и стари рибни мрежи с идеята да включи подобни рециклирани продукти в производството на тъкани. Компанията също така работи съвместно с правителствата, за да помогне за инсталирането на слънчеви панели и внедряването на други решения за възобновяема енергия, както и за да направи местните фабрики по-устойчиви.
Карл-Йохан Персон заяви, че е против този модел на вменяване на срам и чувство за вина, първоначално насочен към самолетните пътници и разпространяващ се във все повече индустрии, включително и модната, пише Bloomberg. Движението, което визира изпълнителния директор на модния гигант, придоби популярност, след като шведската тийн активистка Грета Тунберг започна да призовава милиони хора по целия свят да излязат по улиците и да изразят гнева си заради климатичната криза.
Припомняме, че в края на месец септември Тунберг в пламенна и гневна реч упрекна световните лидери за тяхното бездействие срещу климатичните промени. Тя изрази своето мнение в началото на срещата на върха за климата, организирана от ООН. "Не трябваше да съм тук, трябваше да съм на училище, от другата страна на океана. Вие откраднахте моите мечти и моето детство с вашите празни думи. Но младите започват да разбират вашето предателство", каза непълнолетната активистка.
Персон, който управлява H&M от десетилетие, споделя, че тревогата му е породена от забраняващия характер на движението. "Много от призивите са да спрете да правите различни неща - спрете да консумирате, спрете да летите", каза Персон в интервю в Стокхолм. „Да, това може да доведе до известно въздействие върху околната среда, но ще има ужасни социални последици“, допълва още той.
Според данните на ООН производството на облекло е отговорно за около 10% от глобалните емисии на парникови газове и консумира повече енергия, отколкото авиацията и корабоплаването взети заедно. Според Персон климатичният въпрос е изключително важен.
"Това е огромна заплаха и всички ние трябва да го приемаме сериозно - политици, компании, частни лица. В същото време премахването на бедността е цел, която е също толкова важна", обяснява той и добавя: "Трябва да намалим въздействието върху околната среда. Същевременно трябва да продължим да създаваме работни места, да подобряваме здравеопазването и всички неща, които идват с икономическия растеж".
H&M изчислява, че около 70% от въздействието на една дреха върху климата се случва по време на производствения процес. Затова до 2040 г. компанията възнамерява да спазва позитивна политика спрямо климата, което по думите на компанията означава намаляване на емисиите парникови газове, генерирани от производствената ѝ верига.
Компанията казва, че е един от най-големите потребители на органичен и рециклиран памук в света, аргументирайки се с данни от неправителствената организация Textile Exchange. Освен това H&M започва да изследва някои нетрадиционни материали като кори от цитрусови и стари рибни мрежи с идеята да включи подобни рециклирани продукти в производството на тъкани. Компанията също така работи съвместно с правителствата, за да помогне за инсталирането на слънчеви панели и внедряването на други решения за възобновяема енергия, както и за да направи местните фабрики по-устойчиви.