Платформите за продажби „втора ръка“ са пазарни лидери в интернет
Българинът поръчва най-много на Черен петък, полски и румънски сайтове са най-предпочитани
Три платформи за търговия със стоки „втора ръка“ са в Топ 10 на най-посещаваните сайтове за пазаруване в България. Olx.bg, Bazar.bg и Alo.bg са съответно на първо, трето и четвърто място в класацията за най-много потребители и държат над 30% от общия трафик. Това показва анализът за декември 2021 г. на дигиталната агенция Digital Insights Hub, като са използвани данни от световния лидер в измерването на уеб трафика SimilarWeb. Доставчикът използва уникална методология за събиране на цифрови данни, базирана на реалното поведение на потребителите.
Второто място в класацията държи Emag.bg, а в първите 10 по посещения са китайският aliexpress.com и американският amazon.com. В търсене на най-изгодни оферти българският потребител използва и pazaruvaj.com, който не е за директни продажби, а сравнява цените на търговците и препраща към съответните сайтове.
С малки изключения, лидерите в тази класация остават непроменени през последната година, посочват от Digital Insights Hub. Оттам уточняват, че анализът използва информацията от всички устройства, които използват потребителите, но не е измерена активността от апликациите.
Румънският търговец е безапелационен лидер в сегмента на онлайн търговията с бяла и черна техника, като държи над 50% от трафика в България. Сайтът на българската верига “Технополис“ е на втора позиция с около 16%, а местните му конкуренти – „Техномаркет“ и „Зора“ – се борят за третото място с малко над 6% от цялата аудитория.
Най-предпочитаният сайт в категория „Мода“ е на полския търговец obuvki.bg. На второ място е отново платформа тип “търсачка“ – glami.bg. В Топ 10 освен сайтове като aboutyou.bg, fashiondays.bg, modivo.bg, отново влизат два онлайн магазина за Second hand – remixshop.com и mania.bg.
Notino.bg е най-честият избор в секция „Козметика“ с 21.87% от трафика през декември м.г. и 18.46% общо за година назад. Следва го douglas.bg съответно с 10.58% и 9.63%.
При залозите има категоричен лидер на посещенията през десктоп и мобилна версия – winbet.bg, който е с 36.43% дял през декември и 43.23% средно за 12 месеца назад.
Ebag.bg води в категорията за „Доставка на хранителни продукти“ с около 35% дял, а с около 29% takeaway.com изпреварва с 2-3 процента Happy.bg в сегмента на доставка на готова храна.
Най-търсената стока според ключова дума за декември е “ps4” (Play Station 4), като потребителите са се насочвали най-много към Technomarket.bg. Моделът 5 пък води към сайта на конкурента Technopolis.bg.
Данните от анализа на Digital Insights Hub показват, че през миналата година потребителите са били най-активни в седмицата на Черния петък – 19-25 ноември. Няма драстично увеличение на трафика спрямо минали периоди. Интернет аудиторията е с леко превъзходство на мъжете – 51%, а основният дял по възраст е на хората между 25-34 години (37%) и 35-44 години (25%).
За повече информация и данни за различни индустрии: www.digitalinsightshub.com.