Подаваме онлайн жалби и запитвания относно здравеопазването
Срокът за отговор на подаден сигнал е 14 дни
Нова система ще позволява на потребителите да изпращат онлайн своите жалби, запитвания или оплаквания, свързани със здравеопазването, съобщават от Центъра за защита правата в здравеопазването (ЦЗПЗ). Максималният срок за отговаряне на подаден сигнал е 14 дни освен ако казусът не е по-сложен и не изисква допълнително време. В този случай лицата ще бъдат уведомени своевременно за новия срок.
Експерт-консултанти, част от юристите на ЦЗПЗ ще отговарят на гражданските сигнали. Всеки ще може да избира към кого от експертите да насочи въпроса си, но в случай, че той не може да реши казуса сам, заявката ще се препраща към този консултант, който отговаря за въпросния тип случаи.
Услугата е безплатна. Регистрацията не изисква други данни, освен имена и координати за връзка и е необходима единствено, ако обработката на сигнала изисква да се осъществи обратна връзка с лицето, което я е изпратило.
Предоставените лични данни, подаденият сигнал и отговора няма да бъдат публично достъпни. Сигнали, които не са свързани със здравеопазването, ще бъдат отхвърлени, съобщават от центъра.
Системата е финансирана по проект „Изграждане на онлайн система за регистриране и реакция на случаи на нарушени права на пациенти“ по Програма за подкрепа на НПО в България на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2009 – 2014 г.