Продажбите на нови коли в България потъват с 40%
Спадът се задълбочава с всеки изминал месец, показва статистиката на ACEA
За първите осем месеца на 2020 г. продажбите на нови автомобили в България са се сринали с близо 38% спрямо същия период на миналата година. Това показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), които обхващат ЕС, европейското икономическо пространство и Великобритания. Статистиката показва още, че потъването у нас е сред най-дълбоките и е над средното за Европейския съюз.
По-зле е ситуацията само в Хърватия, Гърция, Испания, Португалия и Италия – страни, засегнати много по-тежко от коронавирусната инфекция и последвалата след това криза.
Общо продадените коли в страната за периода януари-август са едва 15 206 броя. Ако пък разгледаме само август, тогава продажбите са под 2000.
Общият срив на продажбите в ЕС за осемте месеца е 32%, а само за август – 19%. Това е в силен контраст с възстановяването на пазара в Китай, където през осмия месец на годината беше отчетен ръст от близо 9%. Все пак за целия период от осем месеца и там се отчита намаление – с 15.2%.