Продажбите на H&M засегнати от късния Черен петък
Част от тях ще бъдат отчетени в следващото тримесечие
~ 1 мин.
H&M отчете по-малък от очаквания ръст на продажбите през четвъртото тримесечие заради по-късния Черен петък тази година, обяви днес вторият по големина моден търговец в света. Нетните продажби нарастват с 9% до 61.7 млрд. крони (6.41 млрд. долара) за тримесечието септември-ноември, което е по-малко от очакваното покачване от 10%, предвиждано от анализаторите, според Refinitiv SmartEstimates, пише Reuters.
В местните валути ръстът на продажбите е 5%, забавяне спрямо предходното тримесечие.
Развитието на продажбите за тримесечието в сравнение с предходната година беше повлияно основно от календарните ефекти, защото Черният петък тази година се падна седмица по-късно, т.е. точно преди края на месец ноември, се казва в съобщение на H&M. Ето защо някои от големите онлайн продажби на Черен петък ще бъдат отчетени през декември. Въпросната сума се очаква да е приблизително 500 млн. крони, добавят от компанията.
H&M заяви, че с включването на тези данни, продажбите нарастват с 10%, или 6% в местни валути.
В местните валути ръстът на продажбите е 5%, забавяне спрямо предходното тримесечие.
Развитието на продажбите за тримесечието в сравнение с предходната година беше повлияно основно от календарните ефекти, защото Черният петък тази година се падна седмица по-късно, т.е. точно преди края на месец ноември, се казва в съобщение на H&M. Ето защо някои от големите онлайн продажби на Черен петък ще бъдат отчетени през декември. Въпросната сума се очаква да е приблизително 500 млн. крони, добавят от компанията.
H&M заяви, че с включването на тези данни, продажбите нарастват с 10%, или 6% в местни валути.
През предходните три месеца H&M отчете ръст на тримесечната печалба за първи път от повече от две години, тъй като големите разходи за посрещане на промените на пазара все пак помогнаха на продажбите да достигнат 8% ръст в местни валути - темп, последно наблюдаван преди три години.
Акциите на H&M се покачиха с 51% тази година с надеждата, че групата е тръгнала по пътя към възстановяване, след като забавянето в основните магазини с марка H&M предизвика години на спадащи печалби за групата, увеличаване на запасите и свиване на пазарната стойност.