Revolut отчита двойно по-големи загуби, докато готви глобална експанзия
За по-късно през годината британският финтех планира нов кръг на финансиране
~ 2 мин.
Загубите на стартиращата компания Revolut са се удвоили през 2018 г., като новината идва на фона на амбицията на британския финтех за агресивна глобална експанзия, пише CNBC.
Базираната в Лондон фирма регистрира нетна загуба от 32.8 млн. паунда (40.3 млн. долара) при приходи от 58.2 млн. паунда за 2018 г. Това е над два пъти повече в сравнение със загубата за същия периода на предходната година, която е била в размер на 14.8 млн. паунда. Ръстът на приходите обаче е 354% на годишна база.
От компанията отбелязват, че брутният марж на печалбата се е подобрил въпреки ръста на търговските разходи с 247%. Причината е, че приходите са скочили с повече. Revolut приписва увеличението в разходната част на таксите за картови схеми и привличането на потребители, пише още изданието.
Revolut стартира дейност през 2015 г. с приложение, предлагащо на клиентите възможността да обменят валути срещу ниски такси. Идеята бе прегърната от милионите пътуващи хора. Оттогава платформата се разшири много и днес вече предлага опции за отваряне на бизнес сметки, както и търговия с акции.
Финтех компанията е една от най-популярните нови форми на банкиране, хвърлили ръкавицата към представителите на традиционния финансов сектор. Появата на играчи като Revolut провокира банките да настъпят газта по пътя към дигиталната си трансформация.
Вчера Revolut обяви експанзия на 24 пазара, съчетана с наемането на около 3 500 нови служители. Стартъпът ще се развива отвъд Европа – към Австралия, Япония, Сингапур, САЩ и Латинска Америка.
Един от конкурентите на Revolut – Monzo, наскоро разкри, че загубите му са скочили до 47.2 млн. лири през фискалната година, приключваща през февруари 2019 г. А междувременно TransferWise се оказа сред малкото финтех еднорози, преминали на печеливша територия, след като наскоро обяви третата си година на „зелено“.
По отношение на потребителска база обаче Revolut изпреварва както TransferWise, така и Monzo. Клиентите на британската компанията са над 7 милиона. По нейни данни приложението има средно 3.7 млн. активни месечни потребители и 1.1 млн. ежедневни.
Revolut планира да набере свежи средства в нов кръг на финансиране по-късно тази година. Очакванията са, че може да привлече до 500 млн. долара от инвеститорите. В предишно интервю за CNBC изпълнителният директор на компанията Ник Сторонски коментира, че SoftBank може да бъде „потенциален партньор“.
Последно финтех играчът набра финансиране през април 2018 г., когато стойността му бе оценена на 1.7 млрд. долара, което го прави един от най-скъпо струващите еднорози в Европа. Допълнителният капитал вероятно ще помогне на компанията да се разшири до планираните нови пазари.
Последно финтех играчът набра финансиране през април 2018 г., когато стойността му бе оценена на 1.7 млрд. долара, което го прави един от най-скъпо струващите еднорози в Европа. Допълнителният капитал вероятно ще помогне на компанията да се разшири до планираните нови пазари.