Служителите на Google стават все по-недоволни от условията на труд
През декември компанията обяви, че няма да вдига възнагражденията заради инфлацията, но позицията се променя
През декември компанията обяви, че няма да вдига възнагражденията заради инфлацията, но нещата се променят
Докато технологичния гигант Google се готви да върне повечето служители обратно в офиса, след като пандемията от коронавирус забави разпространението си, компанията е изправена пред работна сила, която е все по-нещастна, когато става въпрос за ключови проблеми като компенсации и способност за постигане на кариерни цели.
Годишните проучвания на служителите на Google, вътрешно наречени „Googlegeist“, показват, че все по-голям брой служители не разглеждат своите пакети за заплащане като справедливи или конкурентни с това, което биха могли да получават в подобна роля на друго място, съобщава CNBC. Те също така поставят под въпрос способността на своя работодател да изпълнява задълженията си.
Проучванията са направени през януари тази година, а резултатите са представени на служителите миналата седмица. Най-ниските от тях в проучването са за компенсациите и изпълнението на задълженията. Най-високите резултати пък са за мисията и ценностите на Google.
Главният изпълнителен директор Сундар Пичай каза на служителите в кратък имейл, обявяващ резултатите, че проучването е „един от най-важните начини“ за измерване на това колко хора харесват да работят в компанията.
Задържането и удовлетвореността на служителите са по-важни отвсякога за Google и други компании в технологичния сектор, тъй като рекорден брой хора в САЩ напускат работата си и проучват нови възможности. Google също е напът да започне да връща повечето от служителите си във физическите офиси поне три дни в седмицата. След две години отдалечена работа поради пандемията, повторното отваряне на Google е насрочено за 4 април.
„Добрият“ работодател
Само 46% от респондентите в проучването казаха, че тяхната обща компенсация е конкурентна в сравнение с подобни работни места в други компании. Това е с 12 пункта по-малко спрямо година по-рано. Скромно по-висок брой от 56% казват, че заплащането им е „справедливо“, което е спад с 8 пункта спрямо предходната година. Около 64% от служителите казаха, че тяхното представяне се отразява в заплащането им, което е спад с 3 пункта.
„Знаем, че нашите служители имат много възможности за избор къде да работят, така че гарантираме, че ще бъдат много добре компенсирани“, каза говорител на Google в изявление.
Ето защо ние винаги сме предоставяли най-високата пазарна компенсация за заплата, собствен капитал, отпуск и набор от обезщетения. Получаването на обратна връзка от служителите е важно и ние ще продължим да гарантираме, че плащаме конкурентно навсякъде, където работят нашите служители и ще им помогнем да развият кариерата си в Google.“
Проблемът със заплащането в компанията премина на дневен ред през последните месеци заради покачващата се инфлация. На обща среща през декември Франк Вагнер, вицепрезидент по компенсациите на Google, каза, че компанията няма да приложи общо увеличение, за да съответства на инфлацията. Сега обаче, след вътрешното проучване, ръководството смята, че трябва да преразгледа позицията си, ако иска да задържи служителите си.
Междувременно приходите на компанията продължават да растат, достигайки до рекордни нива през ноември миналата година. Ръководителите от друга страна получиха увеличение на заплатите в началото на 2022 г.
Според проучването 61% от респондентите смятат, че могат да постигнат целите си за кариерно развитие в компанията, тъй като „има работа, която трябва да се свърши“.
Приблизително толкова са отговорили, че йерархичната стълбица трябва да бъде „опростена“, за да може всички служители в компанията да имат равен шанс за растеж.
Мисията на Google
Резултатите от проучването показват, че служителите са доволни от способността на Google да изпълни мисията „да организира световната информация и да я направи универсално достъпна и полезна“.
Мисията на Google получи 90% оценка, докато стойностите бяха на 85% година по-рано.
Окуражаващо е да видим, че нашата организация се гордее много с нашата мисия. Те продължават да са в основата на нашата работа и нашата култура“, се казва в съобщение на компанията.
Освен това 96% от служителите смятат, че продуктите на Google са полезни за хората в ежедневния им живот.