Starbucks се разраства в Китай на фона на обвинения в монопол
Компанията очаква до няколко години да утрои приходите си в страната
~ 1 мин.
Американската верига Starbucks планира да засили присъствието си на динамично развиващия се китайски пазар и към 2022 г. да удвои броя на кафенетата си в страната до 6000. Това пише БТА, позовавайки се на китайски медии.
Компанията влезе на китайски пазар преди близо 20 години и контролира над 50 процента от пазарния сегмент. Към началото на 2018 г. тя имаше в Китай около 3300 обекта в над 140 града. Благодарение на бързото разширяване чрез създаване на 600 нови кафенета годишно се очаква за няколко години приходите на Starbucks в страната да се утроят, посочва веригата.
Миналата седмица китайската верига кафенета Luckin Coffee обяви, че започва дело срещу Starbucks за нечестна конкуренция и монополизиране на кафейния сегмент от китайския пазар. Искът включва обвинения в примамване на доставчици чрез "ексклузивни" условия на договорите, което се отразява негативно върху доставките на специализирано оборудване, опаковъчни материали и суровини за приготвяне на напитки за отделните пазарни участници, посочва компанията.
Компанията влезе на китайски пазар преди близо 20 години и контролира над 50 процента от пазарния сегмент. Към началото на 2018 г. тя имаше в Китай около 3300 обекта в над 140 града. Благодарение на бързото разширяване чрез създаване на 600 нови кафенета годишно се очаква за няколко години приходите на Starbucks в страната да се утроят, посочва веригата.
Миналата седмица китайската верига кафенета Luckin Coffee обяви, че започва дело срещу Starbucks за нечестна конкуренция и монополизиране на кафейния сегмент от китайския пазар. Искът включва обвинения в примамване на доставчици чрез "ексклузивни" условия на договорите, което се отразява негативно върху доставките на специализирано оборудване, опаковъчни материали и суровини за приготвяне на напитки за отделните пазарни участници, посочва компанията.