Най-голямата конкуренция на Tesla ще дойде от Европа
Електромобилите ще представляват 100% от пазара на автомобили до 2040 г.
Забравете за другите компании, опитващи да се конкурират с Tesla за най-много продажби на електромобили в глобален мащаб, защото през следващите четири години Volkswagen ще е тази, която ще "диша" във врата на американския производител. Това заявиха анализаторите на швейцарската банка UBS, цитирани от MarketWatch.
Банката наскоро публикува прогнозите си за това колко бързо електрическите превозни средства ще бъдат приети, като сега очаква, че електромобилите ще представляват 100% от пазара на автомобили до 2040 г. Това оценява битката за водещ производител на стотици милиарди долари.
Според анализатори на UBS в рамките на следващите няколко години Tesla и Volkswagen ще са лидерите при продажбите на електрически коли. Анализаторите очакват германският производител да се конкурира с компанията на Илон Мъск по отношение на обемите на продадените коли още през следващата година, когато доставките на двете дружества могат да достигнат около 1.2 милиона коли.
Volkswagen притежава брандове като Audi, Porsche, Bentley, Bugatti и Lamborghini. През миналата година компанията се състезаваше с Tesla за водещото място на пазара на електромобили в Европа - вторият по големина пазар в света след китайския. Volkswagen контролира между 20 и 25% от пазара в този ключов регион. Германският гигант зададе и модел за останалите традиционни производители, които искат да навлязат на пазара на електромобили. UBS посочва, че историята на Volkswagen е най-успешната по отношение на прехода на глобалната автомобилна сцена.
UBS прогнозира, че до 2025 г. производствените разходи за създаването на електромобил и конвенционален автомобил ще се изравнят, в сравнение с пет хиляди долара ценова разлика през 2020 г. за по-скъпите електрически коли. Анализаторите на банката повишиха прогнозите за акциите на Volkswagen от 200 до 300 долара за акция. Ключовият показател, по който Volkswagen изпреварва Tesla, според анализаторите на UBS, е възможността за мащабно производство.
Ще използваме аналогия от технологичния сектор и ще наречем Tesla Apple по отношение на бъдещата мобилност заради възхитителния ѝ хардуер в комбинация с авангардна софтуерна система. Volkswagen е добре позициониран като Samsung - глобален бранд, на който се вярва, заради висококачествения софтуер, произвеждан в мащаб”, коментира Патрик Хумел от UBS.
Tesla все още изпреварва Volkswagen в няколко критични технологични сфери, смятат от UBS. Най-важната водеща роля в дългосрочен план е в софтуера. Tesla побеждава Volkswagen с интегрирания си електрически задвижващ механизъм, качествено инженерство, цифровизация и функции за автономно шофиране, твърдят анализаторите на банката.